رویداد های اخیر

پوهنتون عبدالولی خان پاکستان ۵۰ بورسیه به زنان افغان اعطا می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۲, ۱۴۰۲)

پوهنتون عبدالولی خان در ایالت خیبرپختوانخوا پاکستان اعلام کرده است که ۵۰ بورسیه به زنان افغان اعطا می‌کند.

شایسته ارشاد، رئیس مالی این پوهنتون به خبرگزاری امریکایی «دی میدیا لاین» گفت: «سال آینده، بورسیه های بیشتری برای محصلان اناث افغان ارائه می‌کنیم. محصلان اناث همچنان می‌توانند از طریق وب سایت پوهنتون ثبت نام کنند.»

بر اساس گزارش این خبرگزاری روز دوشنبه، مسئولان پوهنتون عبدالولی خان و پوهنتون طبی خیبر که هر دو در ایالت خیبرپختونخوا واقع اند در دیدار با معاون قونسگری افغانستان در پیشاور تصمیم گرفتند تا محصلان افغان را نیز آموزش دهند.

ضیاء الحق، معاون پوهنتون طبی خیبر به مقامات افغان اطمینان داد که این پوهنتون از پذیرش محصلان افغان در تمامی رشته های خود از جمله فیزیوتراپی و فارمسی استقبال می‌کند و پذیرش آنان را تسهیل خواهد کرد.

عالمگیر خان، سخنگوی این پوهنتون گفت: «هدف از این تصمیم کمک به در دسترس بودن پرسونل طبی آموزش دیده برای مقابله با مشکلات صحی افغانستان جنگ زده است.»

وی افزود: «ما تصمیم گرفته‌ایم که در همه رشته‌ها، اعم از طب عمومی و طب دندان، از محصلان افغان به اندازه محصلان پاکستانی فیس بگیریم. برای اولین بار، پذیرش برای محصلان افغان، به ویژه محصلان دختر، فراهم شده است که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. هیچ سهمیه ای برای پذیرش اختصاص نداده ایم. تمامی محصلان افغانستان که می‌آیند پذیرفته خواهند شد. پیشنهاد ما برای تمام محصلان افغانستان است، چه در پاکستان باشند و چه در افغانستان.»

خان گفت: «این نهاد به درخواست مقامات افغان که هیئت آنها از ما دیدار کرد، عمل نمود. مایه خوشحالی بود که مقامات افغان حمایت خود را به ویژه از تحصیلات عالی زنان ابراز کردند. هيئت افغان نگرش واقعاً خوش بينانه و سازگارانه نسبت به آموزش زنان داشت. بنا به درخواست مقامات افغان، یک نمایندگی پوهنتون طبی خیبر در کابل ایجاد خواهد شد و آنها حمایت کامل خود را در این زمینه اعلام کرده اند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل