تجارت

پیش نویس بودجه سال مالی ۱۴۰۲ تهیه شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۳, ۱۴۰۱)

وزارت مالیه اعلام کرده است که پیش نویس بودجه سال مالی ۱۴۰۲ تهیه شده و قرار است به زودی به معاونیت‌های اقتصادی و اداری ریاست الوزرا فرستاده شود.

به گفته این وزارت، در سقف عمومی بودجه سال آینده نسبت به سال جاری افزایش به میان آمده است و ده ها پروژه هم شامل سند بودجه شده است.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید: «کمیسیون اقتصادی فیصله کرده است پروژه هایی که کار شان ۵۰ درصد پیش رفته، برای آن نیز بودجه اختصاص داده شود. وزارت مالیه پس از تحلیل و بررسی ۱۱ پروژه را انتخاب کرد که مورد تایید کمیسیون اقتصادی نیز قرار گرفت. برای ده ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر نیز بودجه درنظر گرفته شده است.»

آگاهان اقتصادی می‌گویند که حکومت همزمان با تصویب بودجه، کار پروژه های انکشافی را آغاز کند و نباید در عملی کردن پروژه های عمرانی تاخیر بیشتر صورت گیرد.

تاج محمد تلاش، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «عاید بودجه انکشافی از پروژه ها بدست می‌آید. با پروژه ها، زمینه معیشت و رفاه مردم فراهم می‌شود. پروژه ها سبب تولید و تولید سبب خودکفایی اقتصادی می‌گردد.»

وزارت مالیه می‌گوید که با وجود مشکلات در گسترش روابط تجارتی افغانستان، آنان توانسته اند که عواید گمرکی را به صد میلیارد افغانی برسانند. این وزارت در حالی از افزایش عواید گمرکی سخن می‌زند که وضعیت اقتصادی مردم چندان خوب نیست و هم اکنون بر بنیاد گفته های سازمان ملل متحد ۲۸ میلیون تن به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل