رویداد های اخیر

چهار سرنشین طیارهٔ سقوط شده روسی در بدخشان زنده پیدا شدند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲, ۱۴۰۲)

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده که ۴ عمله طیاره‌ی ناپدید شده این کشور در بدخشان افغانستان زنده‌ هستند. تاس به نقل از سازمان هوانوردی روسیه گزارش داده است که بنا به گزارش‌هایی که از سفارت روسیه در کابل دریافت کرده، گروه‌های محلی نجات طیاره‌ی نوع فالکون ۱۰ را یافته‌اند و ۴ تن از ۶ عمله آن‌ها «زنده هستند و جراحات شدید برداشته‌اند».

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در شبکه ایکسش نوشته است که تیم‌های نجات نیروی هوایی به منطقه رفته‌اند و طیاره‌ی سقوط شده در منطقه ارزکوه ولسوالی کوف آب بدخشان پیدا شده است.

او افزوده است که ۴ تن از جمله پیلوت توسط تیم نجات زنده نجات داده شده اند، تلاش پيدا کردن سایر عمله هم ادامه دارد.

یک طیاره‌ی روسی حامل ۶ نفر، در بدخشان افغانستان ناپدید شد و گزارش‌های سقوط آن در منطقه مرزی افغانستان با تاجیکستان، منتشر شد.

خبرگزاری تاس روسیه پیشتر به نقل از سازمان هوانوردی روسیه گزارش داد که در ۲۰ جنوری در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان، این طیاره ثبت شده در روسیه از رادار ناپدید شد.

تاس به نقل از یک منبع گزارش داده بود که دلیل سقوط طیاره در افغانستان که از نوع فالکون ۱۰بی است، مشکل فنی از کار افتادن موتور بوده است.

این طیاره از میدان هوایی یو تاپو تایلند پرواز کرده و در حال ماموریت خدمات صحی بوده است و مسیر پروازش گایا (هند) – تاشکند (ازبکستان) – ژوکوفسکی (روسیه) بوده است.

بنا به اطلاعات اولیه ۶ تن از جمله ۲ شهروند روسیه در طیاره بودند.

در همین حال، رویترز به نقل از یک خبرگزاری روسی به نام شات به نقل از یک منبع گزارش داده که «حدود ۲۵ دقیقه پیش از ناپدید شدن از صفحه رادار، پیلوت در مورد کم شدن تیل و قصد فرود آمدن در میدان هوایی در تاجیکستان خبر داده است.

شات همچنین گزارش داده که پیلوت در مورد از کار افتادن یک موتور طیاره و بعد موتور بعدی پیش از سقوط صحبت کرده است.

منابع رسمی تاکنون جزئیات گزارش شات را تایید نکرده‌اند.

پیشتر وزارت ترانسپورت و هوانوردی گزارش داد که این طیاره شب گذشته در ولسوالی‌های کران و منجان و زیباک – ولایت بدخشان – ناپدید و سپس سقوط کرده است.

این وزارت گفته است که مسیر این طیاره افغانستان نبوده، بلکه بنابر مشکلات فنی از مسیر منحرف شده است.

مقام‌های محلی در بدخشان همچنین گفته‌اند که محل سقوط منطقه‌ای دورافتاده در بیش از ۲۰۰ کیلومتری فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، است و رسیدن به آن حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل