اخبار ساحوی

چهار هزار قضیه خشونت علیه زنان در یازده ماه اخیر سال جاری ثبت شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت امور زنان میگوید، که در یازده ماه اخیر سال جاری 4 هزار قضیه خشونت علیه زنان در کشور ثپت راجستر شده است .که تنها 110 قضیه انرا تجاوزجنسی بر زنان تشکیل میدهد .

مقامات در وزارت حج اوقاف تطبیق نشدن حدود شرعی وعدم تطبیق قانون را یکی از دلایل افزایشتجاوز جنسی بر زنان و اطفال میداند .

افغانستان امسال نیز شاهد موارد خشونت و تجاوزجنسی علیه زنان بود . به اساس ارقام ارایه شده از سوی وزارت امور زنان چهار هزار قضیه خشونت و تجاوزجنسی علیه زنان در کشور ثبت شده است .

مژگان مصطفوی سر پرست وزارت امور زنان میگوید” تا کنون 4 هزار قضیه خشونت علیه زنان ثپت شده است که در حدود 100 الی 110 قضیه انرا تجاوز جنسی بر زنان تشکیل میدهد . با تاسف که در کشور اسلامی همچو جنایات صورت میگرد”

با انکه انان نقش علما و وزارت حج و اوقاف را در راستای همکاری و مبارزه علیه پدیده خشونت و تجاوز علیه زنان مثبت میدانند همچنان خواستار همکاری بیشتر این نهاد ها درکاهش خشونت اند

عبدالمالک ضایی رییس مساجد وزارت حج اوقاف گفت”در 13 سال اخیر به دختران دوساله ، 5 ساله و زنان تجاوز صورت گرفت یک روز حکومت مجرمین را به پای دار و قانون نه برد تا عبرت به دیگران شود”

این در حالیست که سال پار نیز حدود پنج هزار چهار صدو شش قضبه خشونت علیه زنان ثبت شده بود که تنها 174 قضیه ان را تجاوز جنسی بر زنان تشکیل میداد.

Trending

خروج از نسخه موبایل