کوید۱۹

چین زیرسویه جدید کرونا امیکرون را شناسایی کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یکی از مقام‌های دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اخیراً یک بیمار در شهر شانگهای مبتلا به زیرسویه جدیدی از کرونا امیکرون موسوم به BA.5.2.1 تشخیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بیمار در تاریخ ۸ جولای در منطقه اقتصادی «پودانگ» شناسایی شده و ظاهراً با یک بیمار خارجی در ارتباط بوده است.

درهمین حال، شانگهای در ابتدای ماه جولای از یک قرنطینه دو ماهه خارج شد، اما با افزایش تعداد مبتلایان، سخت‌گیری‌ها هم‌چنان در این شهر اعمال می‌شوند.

ژائو داندان، معاون کمیسیون بهداشت شانگهای می‌گوید: «شهر ما اخیراً به گزارش نمونه‌های مثبت از کرونا ادامه داده و خطر شیوع همه‌گیری در جامعه همچنان بسیار بالاست».

به گفته ژائو، چند منطقه بزرگ از این شهر درحد فاصل ۲۱ تا ۲۳ مرتبه باید دو دور تست کرونا بدهند تا جلوی شیوع احتمالی ویروس گرفته شود.

به گزارش مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های چین، سویه امیکرون BA.5  که موج جدیدی از ابتلاها را در کشورهای مختلف به وجود آورده، اولین بار در تاریخ ۱۳ ماه می میلادی در یک مرد ۳۷ ساله که از اوگاندا به شانگهای رفته بود، مشاهده شد.

یوآن ژنگان، عضو شورای متخصصان جلوگیری از کرونا در این شهر می‌گوید نشان داده شده که سویه BA.5 نرخ انتقال بالاتر و توانایی گریز از ایمنی بیشتری دارد.

با این حال، او یادآور شده که واکسیناسیون هم‌چنان می‌تواند از بروز نمونه‌های وخیم بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به BA.5 جلوگیری کند. این زیرسویه مسری‌ترین نسخه از امیکرون است که در امریکا و بسیاری از کشورهای جهان هم به سویه غالب تبدیل شده است.

با این حال، علی‌رغم باور عده‌ای از مردم، کرونا هنوز به پایان نرسیده و مراقبت‌ها باید دوباره جدی گرفته شود تا بتوان در مقابل موج‌های جدید شیوع این ویروس مبارزه کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل