تجارت

چین و پاکستان درباره پیوستن افغانستان به «سی‌پک» گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقام‌های ارشد چین و پاکستان روز دوشنبه (۲۷ سرطان) در مورد امکان پیوستن افغانستان به پروژه دهلیز اقتصادی چین و پاکستان (سی‌‎پک) بحث و تبادل نظر کردند.

یو شیایو یونگ، نماینده خاص چین برای افغانستان و سهیل محمود، معاون وزیر خارجه پاکستان در دیدار شان پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف تبادل نظر کردند.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه پاکستان، دو طرف همچنان در رابطه با اتصال منطقه‌ای و گسترش سی‌پک به افغانستان برای ارتقای توسعه و رفاه اقتصادی این کشور تبادل نظر کردند.

معاون وزیر خارجه پاکستان در ادامه بر اهمیت آزادی دارایی‌های افغانستان و همچنان پرداختن امارت اسلامی به انتظارات جامعه جهانی در مورد فراگیر شدن دولت، احترام به حقوق همه مردم افغانستان، از جمله تحصیل دختران و اقدامات موثر علیه تروریزم تأکید کرد.

وی همچنان خاطر نشان کرد تمرکز جامعه جهانی نباید از وضعیت بحرانی در افغانستان به دلیل وقوع رویدادهای دیگر در جهان منحرف شود.

در این دیدار، نماینده چین از “نقش سازنده” پاکستان در زمینه افغانستان ابراز قدردانی کرد. طرفین توافق کردند که تنها یک افغانستان امن و با ثبات می‌تواند سبب افزایش اتصال و تجارت منطقه ای شود.

سی پک بخش مرکزی ابتکار کمربند و جاده را تشکیل می‌دهد که در آن بیجنگ ۶۰ میلیارد دالر را برای پروژه های زیربنایی در پاکستان متعهد شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل