تجارت

کار اعمار بند سلطان ابراهیم سرپل و بند آغاجان ولسوالی چینارتو ارزگان در آیندۀ نزدیک آغاز می‌شود

Published

on

(Last Updated On: اسد ۸, ۱۴۰۲)

جلسۀ نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزراء روز شنبه (۷ اسد) سال روان در قصر مرمرین برگزار شد و در آن موضوعات مختلف مورد نظر قرار گرفت.

در اعلامیه‌ای معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء آمده است که در این نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی به کمیتۀ مشترک متشکل از نماینده‌گان وزارت‌های مالیه، معادن و پترولیم، صنعت و تجارت و شرکت انکشاف ملی به ریاست وزارت انرژی و آب وظیفه سپرده شد، تا به اساس حکم رهبر امارت اسلامی افغانستان جهت اعمار بند سلطان ابراهیم ولایت سرپل، همچنان بند آغا جان ولسوالی چینارتو ولایت ارزگان در بدل معادن طرح عملی را ترتیب و به منظور تصمیم‌گیری نهایی به جلسۀ آیندۀ کمیسیون اقتصادی ارائه دارند.

قرارداد اعمار بندهای سلطان ابراهیم و آغا جان با شرکت انکشاف ملی صورت گرفته که در آیندۀ نزدیک کار آن آغاز خواهد شد.

درهمین حال، در نشست بعد از بحث همه جانبه فیصله شد که در بنادر فراه، هرات و نیمروز ترانشیپ مسدود و مواد نفتی فقط از طریق ترانزیت به افغانستان وارد خواهد شد.

طبق فیصلۀ کمیسیون اقتصادی، تانکرهای ترانسپورتی افغان می‌توانند ترانزیت مواد نفتی را به افغانستان انجام دهند.

در ختم نشست از سوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه و وزارت عدلیه طرح ترتیب شده به هدف افزایش عواید و مدیریت سالم منظور گردید.

در این طرح جهت احیایی منابع عایداتی موجوده وزارت عدلیه پالیسی ترتیب گردیده، همچنان در چهار چوب این وزارت ۱۴ منبع عایداتی جدید تثبیت گردیده، که به اساس آن در عواید سالانه وزارت عدلیه افزایش قابل ملاحظه به میان خواهد آمد.

Trending

خروج از نسخه موبایل