رویداد های اخیر

کار بررسی و اکتشاف معادن جست و سُرب هرات آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱, ۱۴۰۲)

اداره محلی هرات کار بررسی و اکتشاف معادن جست وسُرب این ولایت را آغاز کرده و قرار است شرکت قراردادکننده روند بررسی این معادن را آغاز کند.

مقامات محلی هرات طی نشستی گفته‌اند که حدود سیزده نوع مواد معدنی در هرات کشف شده است. بنابراین، حکومت مرکزی طرح‌های بزرگ اقتصادی برای این ولایت خواهد داشت.

فضل احمد منیب، رییس معادن و پطرولیم هرات، گفته است: «در ولایت هرات سیزده نوع مواد معدنی کشف گردیده که در این راستا اگر سرمایه‌گذاری درست شود، ان‌شاء‌الله ۹۰ فیصد مشکل اقتصادی کشور را حل می‌کند.»

نوراحمد اسلام جار، والی هرات، نیز گفت اگر مردم و مسوولین دست به دست هم دهند و به اجرای این طرح‌ها از شرکت‌های که با امارت اسلامی قرارداد می‌کنند دفاع کنند، نه تنها چهره اقتصادی هرات بلکه بر اقتصاد تمام کشور تأثیر مثبت خواهد داشت.

مسوولان محلی همچنان تأکید می‌کنند که در قسمت استخراج معادن ابتدا مردم محل از آن مستفید خواهند شد.

به گفته آنان، شرکت‌های قراردادکننده مکلف هستند که خدمات اجتماعی و پروژه‌های عام المنفعه را در ساحات که معادن وجود دارد، تطبیق کنند.

از سویی هم، به گفته ریاست معادن و پطرولیم هرات، تنها روی معدن آهن ولسوالی غوریان این ولایت چهار ونیم میلیارد دالر سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. با این حال، باشندگان هرات می‌گویند نیاز است تا از این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استفاده درست و موثر صورت گیرد.

شرکت قراردادی گفته که فعلاً روند اکتشاف معادن جست و سُرب را شروع کرده اما قرار است به خاطر بهبود خدمات اجتماعی و ساخت پروژه‌های عام المنفعه، حدود پانزده میلیون افغانی در ولسوالی ادرسکن مصرف کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل