Connect with us

رویداد های اخیر

کرزی خواهان لغو فرمان بایدن در باره دارایی‌های افغانستان شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۲۷, ۱۴۰۰)

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور از جوبایدن خواستار لغو فرمان اخیرش در باره دارایی‌های مسدود شده افغانستان است.

کرزی در گفتگو با شبکه خبری فرانس۲۴ ، پرداخت غرامت به قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر را از ذخایر ارزی افغانستان اشتباه می خواند و تاکید می‌کند که این پول‌ها متعلق به مردم افغانستان است.

او در این باره گفت:” این دارایی‌ها متعلق به مردم افغانستان است. و تصمیم جوباید برای اختصاص دادن نیم از این پول‌ها به قربانیان ۱۱ سپتامبر به معنای انکار کردن از قربانی شدن افغان‌ها است که اخلاقا اشتباه است به همین خاطر من شدیدا مخالف این تصمیم استم و از آقای بایدن می‌خواهیم که در تصمیم خود تجدید نظر کند.”

آقای کرزی در این گفتگو همچنان به برگزاری لویه جرگه تاکید کرده و می‌گوید، پیش از هر گونه اقدام بین المللی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیاز است که شهروندان افغانستان گردم هم بیایند و در مورد آینده کشور باهم گفتگو کنند.

او افزود:”ما مردم افغانستان باید ابتدا خانه خود را مرتب کنیم، همه افغان‌ها باید از طریق نهادها و سنت‌های افغانستان گرد هم آیند و آینده بهتری را برای همه ما بیابند، در اینجا اولین مسوولیت بر عهده دولت طالبان است تا مطمین شود که به همه افغان‌ها از هر قشری که استند رسیده‌گی صورت می‌گیرد، با هم جمع می‌شوند و آینده کشور مورد بحث قرار می گیرد.”

آقای کرزی فراهم سازی زمینه‌های تعلیمی و تحصیلی را برای دختران مهم می‌داند و تاکید می‌کند که این تصمیم برای رفاه افغانستان ضروری است.

وی همچنان گفته که نباید بر سر بازگشت کامل دختران به مکاتب و زنان به محل کار هیچ سازشی وجود داشته باشد.

کرزی میگوید “دختران باید به تحصیلات خود بازگردند، حتی اگر جامعه جهانی یا جهان غرب از دولت فعلی نخواهد که اجازه دهد دختران به مکتب بروند، این خواسته مردم افغانستان است، مردم افغانستان به آن نیاز دارند. برای بازگشت دختران به مکاتب و چه در پوهنتون و بازگشت زنان به محل کار سازشی وجود ندارد، آنها باید برگردند زیرا برای رفاه کشور ما کاملا ضروری است”

پیش از این نیز آقای کرزی از امارت اسلامی خواستار برگزاری لویه جرگه شده بود اما امارت اسلامی برگزاری لویه جرگه را منتفی می خواند و تاکید می‌کند که دولت جدید افغانستان تمامی شرایط از رهگذر مشروعیت داخلی را دارد و نیازی به برگزاری لویه جرگه وجود ندارد.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!