خبرهای تازه

کرزی: داعش الۀ دست آمریکا است

Published

on

(Last Updated On: )

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور گروه داعش را آلۀ دست آمریکا میداند.

کاربرد بزرگترین بمب غیر هسته یی آمریکا بالای مواضع داعش در اچین ننگرهار اصلا به مزاج حامد کرزی خوش نخورده است.

رییس جمهور پیشین در گفتگو با تلویزیون صدای آمریکا، ایالات متحده و داعش را یکی میداند و میگوید که عملیات های آمریکا بالای مواضع داعش واقعی نیست بلکه داعش آلۀ دست آمریکا است.

وی میگوید، “من میان داعش و آمریکا اصلا فرق نمیکنم، داعش وسیلۀ است که آمریکا از آن علیه افغانستان استفاده میکند.”

در اوج نگرانی ها از بهره گیری ابزاری قدرت های جهان از گروه های تندرو در افغانستان، حامد کرزی برای روسیه حق میدهد تا با گروه طالبان ارتباط داشته باشد زیرا به باور وی، امروزه طالبان نیم از خاک افغانستان را زیر تصرف دارند و یک حقیقت اند.

در همین حال روسیه نیز ظاهرا طالبان را دوست دارد، چرا که این گروه هراس افگن را به عنوان یک جریان سیاسی در افغانستان میبیند و اما میگوید که با طالبان رابطۀ پشت پرده ندارد.

الکساندر ماتنتسکی، سفیر روسیه در کابل میگوید، “روسیه هیچ کار پنهانی ندارد و ما با ایالات متحده در مورد افغانستان در رقابت نیستیم، مسکو حاضر است به حيث ميانجى در صورت علاقمندى حکومت افغانستان، زمينۀ گفتگو ميان طالبان که یک جریان سیاسی اند، و حکومت افغانستان را مساعد نمايد.”

حکومت افغانستان در این پیوند واکنش نشان نداده است، اما قبل از این حکومت پیوسته از کشورهای منطقه خواسته بود که به جای مشروعیت بخشیدن به طالبان، باید بر روابط دولت محور تکیه بزنند.

دولت افغانستان باور دارد، که بهره گیری کشورها از گروه های تندرو برای دستیابی به اهداف شان سودی نخواهد آورد.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل