Connect with us

کوید۱۹

کرونا در ایران: ۹۰۰ مورد جدید و ۲۴ فوتی ثبت شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۷, ۱۴۰۲)

به نقل از رسانه‌های ایران، وزارت صحت این کشور روز یکشنبه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۹۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر کشور شناسایی و ثبت شده است.

وزارت صحت ایران همچنان گزارش داده است که در مدت زمان مشابه ۲۴ مریض نیز از اثر بیمای کرونا جان باخته اند.

مرکز روابط عمومی وزارت صحت ایران در اعلامیه‌ای گفت:« طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۹۱ مریض جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و همزمان ۴۵۴ مریض دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند..»

مرکز روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد که وضعیت ۶۱۱ مریض از مبتلایان به کووید-۱۹ وخیم است.

کوید۱۹

سازمان جهانی صحت پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ را اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۲)

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که ویروس کرونا پس از سه سال تاثیرگذاری بر زندگی و اقتصاد و مرگ میلیون‌ها نفر، دیگر یک وضعیت «اضطراری صحی جهانی» نیست.

اعلام این خبر، گامی بزرگ در جهت پایان دادن همه‌گیری ویروسی است که سه سال پیش بالاترین سطح هشدار در مورد آن صادر شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت گفته که این ویروس زخم عمیقی در جهان برجای گذاشته و اعلام این خبر لحظه‌ای برای جشن گرفتن است.

اما او در عین حال به دولت‌ها هشدار داد که مراقب باشند و گفت که کرونا اکنون باید در کنار سایر بیماری‌های عفونی مدیریت شود.

رییس سازمان جهانی صحت همچنین نسبت به دانشمندانی که واکسین‌هایی حیاتی برای مقابله با کرونا ساختند، ادای احترام کرد.

آقای تدروس گفته است که دست کم ۷ میلیون نفر در جریان همه‌گیری این ویروس جان خود را از دست دادند.

اما او افزود که این ویروس احتمالا بیش از ۲۰ میلیون تن را کشته باشد‌ که این میزان سه برابر آمار رسمی ارایه شده است.

مقامات این سازمان گفته‌اند که میزان مرگ و میر این ویروس از زمان اوج که بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر در هفته در جنوری ۲۰۲۱ بود، به بیش از۳۵۰۰ نفر در ۲۴ اپریل ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

رییس سازمان جهانی صحت گفته است: «دیروز کمیته اضطراری برای پانزدهمین بار تشکیل جلسه داد و به من توصیه کرد که به وضعیت اضطراری صحت عمومی پایان دهم. من این توصیه را پذیرفتم. بنابراین با امیدواری زیاد اعلام می‌کنم که کووید-۱۹ به عنوان یک وضعیت اضطراری صحی جهانی پایان یافته است.»

او همچنین افزود: «این تصمیم برای مدتی با دقت مورد بررسی قرار گرفت و براساس تجزیه و تحلیل دقیق معلومات اتخاذ شد.»

با این حال، آقای تدروس هشدار داده است که حذف بالاترین سطح هشدار به معنای پایان خطر نیست و گفت که وضعیت اضطراری می‌تواند در صورت تغییر شرایط بازگردانده شود.

Continue Reading

کوید۱۹

سازمان جهانی صحت: مسافران در پروازهای طولانی از ماسک استفاده کنند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۱, ۱۴۰۱)

افزایش چشمگیر ابتلا به سویه جدید کووید۱۹ سازمان جهانی صحت را وا داشته است تا از کشورها بخواهد که مسافران پروازهای طولانی را به پوشیدن ماسک تشویق کنند.

در ۲۸ روز گذشته، بیشتر از ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شدند و بالاتر از ۵۳ هزار نفر بدلیل این مریضی جان دادند.

سویه جدید کرونا به شدت قابل سرایت است و حدود ۲۷.۶ درصد مریضان کرونا در ایالات متحده از سویه جدید این ویروس مریض شده‌اند.

از آغاز شیوع این مریضی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۶۶۵ میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مصاب‌ شده‌اند. بر اساس آمار پوهنتون جانز هاپکنز، این مریضی جان نزدیک به ۶ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر را در بیش از سه سال شیوع گرفته است.

هرچند جمع‌آوری آمار دقیق از افغانستان با مشکلات مواجه است، اما طبق گزاش‌ها این مریضی نزدیک به ۸ هزار نفر در این کشور بدلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

Continue Reading

اخبار ویژه

سازمان جهانی صحت از نوع جدید ویروس کرونا با بیش‌ترین سرایت هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۸, ۱۴۰۱)

سازمان جهانی صحت هشدار می‌دهد که یک زیر سویه جدید کرونای اُمیکرون به نام XBB.1.5 با بیش‌ترین سرایت شناسایی‌شده است.

در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این زیرسویه جدید در دست نیست، اما برخی از تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که این زیرسویه ممکن است از زیرسویه‌های پیشین کرونای اُمیکرون قابل سرایت بیش‌تر داشته باشد.

ماریا وان کرکوف، مدیر فنی کووید-۱۹ در سازمان جهانی صحت در یک کنفرانس خبری گفت: «ما نگران برتری رشدی زیرسویه XBB.1.5  هستیم.»

دانشمندان هنوز نمی‌دانند آیا این زیرسویه باعث مریضی شدیدتری می‌شود یا به پیامدهای جدی‌تری مانند «کووید درازمدت» می‌انجامد یا خیر.

همچنین محققان در حال بررسی درباره میزان حفاظت ناشی از واکسین‌ها در برابر XBB.1.5 هستند. آن‌ها می‌گویند واکسین یادآور دوظرفیتی از نوع (mRNA) هنوز بهترین راه برای حفاظت در برابر این زیرسویه است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!