Connect with us

ورزش

کرکت بورد: جدول زمانی سلسله مسابقات داخلی برای سال جاری اعلام شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۴, ۱۴۰۱)

کرکت بورد افغانستان هر ساله مسابقات داخلی کرکت بر اساس یک برنامه منظم برگزار می‌کند که نقش عمده‌ای در توسعه بازی کرکت در کشور و دریافت بازیکنان جدید دارد.

بخش کرکت داخلی کرکت بورد افغانستان مانند سال‌های گذشته مسابقات زیادی را در ساختارهای مختلف کرکت برای سال تازه آغاز شده ۲۰۲۳ در نظر گرفته است که در ولایات مربوطه انجام خواهد شد.

مسابقات داخلی سال جاری ۲۰۲۳ با مسابقات ولایتی درجه دو و درجه یک وزیر محمد اکبر خان آغاز می‌شود. در این سلسله نخست مسابقات ولایتی درجه دو برگزار می‌شود که از اواخر جنوری ماه جاری آغاز و به مدت ۲۰ روز بین ۳۱ تیم ولایتی در چهار استدیوم کرکت مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

پس از پایان این مسابقات، مسابقات ولایتی درجه اول آغاز می‌شود که در آن ۱۲ تیم ولایتی حضور خواهند داشت. این مسابقات کرکت همه ساله به سطح داخلی برگزار می شود تا به طور منظم بازیکنان جدید به بورد کرکت افغانستان معرفی شوند.

پس از این، در ماه می سال جاری، بزرگترین رقابت داخلی کرکت افغانستان، لیگ کرکت شپگیزه برگزار می‌شود که در آن تمامی بازیکنان ملی بازی خواهند کرد. علاوه بر این، ماه‌های میانی سال به مسابقات یک روزه غازی امان الله خان در سطح زون اختصاص یافته است که قرار است این بار در ماه‌های جون و جولای در ولایت کابل برگزار شود. این مسابقات دارای حیثیت لیست‌ است که رول عمده را در کرکت داخلی بازی میکند و از سال ۲۰۱۷ بدینسو بطور منظم برگزار می شود.

به اساس اعلامیه‌ی مسابقات سه روزه به سطح زون‌ها مربوط به کرکت داخلی در جولای و اگست سال جاری برگزار می‌شود که برترین‌های مسابقات ولایتی درجه یک و دو برای این مسابقات انتخاب می‌شوند و بهترین بازیکنان هر تیم ولایتی برای بازی در سطح زون‌ها انتخاب می‌شوند. همچنان برای بازیکنان دارای معلولیت نیز مسابقات مد نظر گرفته شده است که مانند سال گذشته در ماه جولای میان تیم‌های پنج زون انجام خواهد شد

علاوه بر این برای بازیکنان جوان مسابقات ایمرجینگ در سطح زون‌ها مدنظر گرفته شده است که در ماه اگست بین ۵ تیم در ولایت کندز برگزار می‌شود. این مسابقات به منظور آمادگی بهتر بازیکنان جوان برای حضور در جام ملت های آسیا امسال برگزار می شود. همچنین مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی در سطح زون‌ها برای ماه‌های سپتامبر و اکتوبر برنامه ریزی شده است که بین ۴ تیم در ولایت‌های خوست و ننگرهار برگزار خواهد شد.

مسابقات بین بازیکنان زیر سن ۱۶ سال در سطح زون‌ها نیز در ولایت ننگرهار در ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود. علاوه بر این، مسابقات بین مکاتب نیز در برنامه گنجانده شده و دور نهایی مسابقات در سطح زون‌ها در ماه نوامبر در استدیوم کرکت ولایت خوست برگزار خواهد شد. علاوه بر این مسابقات، رقابت‌های جام قهرمانی بین کلب‌های برتر کشور نیز در ماه دسامبر برگزار می‌شود که تیم‌های برتر زون‌های پنجگانه کشور برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گفته بورد کرکت افغانستان همچنین مسابقات یکروزه جام افغانستان سرسبز نیز در برنامه است که بر اساس نیاز؛ برای آمادگی هر چه بهتر تیم ملی برگزار خواهد شد. تاریخ و مکان احتمالی این مسابقات هنوز مشخص نشده است، اما اطلاعات دقیق آن در زمان مناسب، مشخص خواهد شد.

بورد کرکت افغانستان گفته است که در سال ۲۰۲۲ مسابقات داخلی کرکت بسیار منظم برگزار شد که در آن مسابقات درجه دو و درجه یک ولایتی در سه ماه اول سال دایر گردید. از سوی دیگر بعد از یک سال تاخیر مسابقات لیگ کرکت شپگیزه بین ۸ تیم به بسیار خوبی و موفقیت برگزار شد. همچنین مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی بزرگترین مسابقات کرکت داخلی کشور در ربع آخر سال در ولایات خوست و ننگرهار برگزار شد، اما متأسفانه مسابقات لیست ای در سطح زون‌ها به دلیل مشکلات مالی و بانکی نتوانست به موقع برگزار شود.

این بورد گفته است که هر ساله مسابقات داخلی کرکت را به صورت منظم و استندارد برگزار کند که در نتیجه آن بازیکنان زیادی به تیم‌های مختلف ملی کشور داده می شود.

ورزش

تیم کریکت افغانستان در سومین بازی ۲۰آوره ایرلند را شکست داد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

تیم ملی کریکت افغانستان با شکست دادن تیم آیرلند سلسله سه بازی ۲۰آوره را از این تیم برنده شد.

تیم افغانستان دراین بازی که دوشنبه شب (۲۸حوت) برگزار شده بود ۱۵۶ دوش به تیم رقیب هدف تعیین کرد، اما تیم ایرلند با از دست دادن تمامی بازیکنان خود با کسب ۹۸ دوش از بازی خارج شد و افغانستان این بازی را با تفاوت ۵۷ دوش برنده شد.

دربخش توپ‌زنی برای افغانستان ابراهیم زدران از همه بیشتر و ۷۲ دوش کسب کرد و تا آخر در توپ‌زنی باقی ماند.

درهمین حال، دربخش توپ‌اندازی عظمت‌الله عمرزی درچهار آور بازی چهار بازیکن ایرلند را حذف کرد وصرف نه دوش به طرف مقابل داد.

همچنان نوین الحق سه بازیکن تیم ایرلند را از میدان بیرون نمود.

Continue Reading

ورزش

ایرلند در اولین بازی ۲۰ آوره افغانستان را با تفاوت ۳۸ دوش شکست داد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۶, ۱۴۰۲)

تیم ملی کریکت ایرلند در اولین بازی سلسله مسابقات ۲۰ آوره جمعه در شهر شارجه با تفاوت ۳۸ دوش افغانستان را شکست داد.

قرعه بازی را افغانستان برنده شده بود و نخست توپ اندازی کرد. تیم ایرلند با از دست دادن شش بازیکنش ۱۵۰ دوش هدف تعیین کرد. هری تیکتر ۵۶ دوش و کپیتان تیم ۲۵ دوش انجام دادند.

راشد خان که چندین ماه به‌دلیل مصدومیت در مسابقات کریکت غایب بود، با برگشتش سه ویکت گرفت و در چهار آور خود ۱۹ دوش واگذار کرد. ننگیال خروتی دو ویکت گرفت و ۱۶ دوش واگذار کرد.

در تعقیب هدف ۱۵۰ دوش، افغانستان رحمان الله گربز را در توپ اول از دست داد. صدیق الله اتل و عظمت الله عمرزی در آور دوم حذف شدند.

تیم افغانستان در آور ۱۸.۴ در حالی که ۱۱۱ دوش انجام داده بود، حذف شد. محمد اسحاق (۳۲) بیشترین دوش را انجام داد. محمد نبی ۲۵ دوش اضافه کرد.

بازی دوم سلسله مسابقات ۲۰ آوره میان افغانستان و ایرلند یکشنبه در عین مکان برگزار می‌شود.

Continue Reading

ورزش

راشدخان در سلسله مسابقات ۲۰ آوره مقابل ایرلند بازی می‌کند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۴, ۱۴۰۲)

بورد کریکت افغانستان اسم‌های ۱۵ بازیکن تیم ملی کریکت را برای سلسله مسابقات ٢٠آوره بین‌المللی در برابر ایرلند اعلام کرده است.

در این فهرست راشدخان آرمان، بازیکن کریکت کشور پس از یک وقفه طولانی به علت مصدومیت، بار دیگر به‌حیث کاپیتان به ترکیب تیم ملی بازگشته است.

تیم‌های کریکت افغانستان و ایرلند پس از انجام بازی‌های تست و یک‌روزه بین‌المللی، به روزهای ١٥، ١٧ و ١٨ مارچ در امارات متحده عربی، استیدیوم شارجه مقابل هم قرار می‌گیرند.

فهرست بازیکنان افغانستان:

راشد خان آرمان (کاپیتان)، ابراهیم زدران، رحمان الله گربز، صدیق اتل، اعجاز احمدزی، اسحق رحیمی، محمد نبی، ننگیال خروطی، عظمت‌الله عمرزی، نور احمد، مجیب‌الرحمن، وفادار مومند، فرید ملک، نوین‌الحق و فضل‌الحق فاروقی.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!