اخبار ساحوی

کشور های ناتو بر ادامه حمایت از نیرو های افغان تاکید کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در پایان نشست ناتو در بروکسل کشور های عضو ناتو بار دیگر بر ادامه حمایت از نیرو های افغان تاکید کردند.

نشست وزرای خارجه ناتو روز پنجشنبه(۱۴قوس) پس از دو روز چانه زنی روی اوضاع افغانستان پایان یافت.

تبادل نظر روی سند امنیتی امریکا– افغانستان، چگونگی ادامه حمایت از نیرو های افغان پس از 2014م  و برنامه ها برای تامین امنیت انتخابات از موارد عمده بحث اعضای ناتو بود.

اندرس فوگ راسموسن سرمنشی ناتو گفته است:

ما مطمئن استیم که نیروهای افغان قادر به تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی شان اند. این انتخابات برای آینده افغانستان کلیدی است.

ما همه به برگزاری یک انتخابات به موقع، شفاف و معتبر برای آینده افغانستان و به ادامه حمایت بین المللی توافق کردیم.

اندرس فوگ راسموسن سرمنشی ناتو ميگويد:

تمام وزیران عضو ناتو در اين نشست پیام بسیار، بسیار روشن به دولت افغانستان فرستادند که امضای توافقنامه امنیتی دو جانبه یک مسئله فوری است.

توافق وزیران دفاع ناتو با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در شورای مشترک ناتو و روسیه منتج به همکاری در مبارزه با ماین و بمب های کنار جاده ای به طور گسترده تر شد.

آقاى اندرس فوگ راسموسن تاكيد نموده كه، این به امنیت مشترک ما مفید خواهد بود. این کار به ما اجازه میدهد که ثبات در افغانستان و در منطقه اروپا و اقیانوس اطلس افزایش دهیم و امکان حفاظت از شهروندان و سربازان ما و کسانی را که با بمب های خانگی تهدید میشوند، بهبود بخشیم.

این در حالیست که رییس جمهور کرزی میگوید، تا زمانی که شرط های حکومت افغانستان از سوی امریکا عملی نشود سند امنیتی را امضا نخواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل