رویداد های اخیر

کمک‌های بنیاد بیات به سیلاب‌ زدگان تخار

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

امروز پنج‌شنبه، ۹ سرطان، بسته‌های کمکی بنیاد بیات برای سیلاب زدگان اخیر در ولسوالی های ماورای کوکچه در ولایت تخار توزیع شد.

مسوولان بنیاد بیات در حوزه شمال شرق کشور می‌گویند که این بسته‌ای کمکی که شامل آرد، برنج و روغن می‌شود پس از یک سروی شفاف به سیلاب زدگان توزیع شده است.

خیر محمد مبارز، مسوول بنیاد بیات در حوزه شمال شرق کشور گفته است: «بنیاد خیریه بیات روند توزیع کمک‌های خود را برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیری که در ماورای کوکچه ولایت تخار سرازیر شده بود، تحت یک سروی بسیار شفاف، متضررین را شناسایی نموده و روند توزیع کمک‌ها را آغاز کرده است.»

درهمین حال، سیلاب زدگان می‌گویند که نخستین محمولۀ کمک‌ها را از بنیاد بیات دریافت کرده‌اند و از نهاد‌های خیریه و تاجران دیگر می‌خواهند که به اسرع وقت به کمک آنان بشتابند.

هم‌چنان در سیلاب‌های اخیر در شش ولسوالی تخار افزون بر جان باختن دو نفر صدها خانه و هزاران جریب زمین تخریب و صدها راس مواشی نیز تلف شده است.

با این حال، بیشترین متضررین سیلاب‌های اخیر، باشندگان و دهاقین ولسوالی خواجه بهاوالدین هستند. مسوولان محلی این ولسوالی از کمک‌های به موقع بنیاد بیات استقبال می‌کنند.

محمد زمان منصوری، قوماندان امنیه ولسوالی خواجه بهاوالدین درمورد این کمک‌ها گفته است که مردم اطمینان حاصل کردند که نهاد‌ی مانند بنیاد بیات در کشور وجود دارد که دست نیازمندها را گرفته و در اسرع وقت برای کمک به آنها می‌شتابد.  

گفتنی است که بنیاد بیات یکی از بزرگترین نهادهای خیریه در کشور است که همواره به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی کمک کرده است.

علاوه براین، درآخرین مورد، بنیاد بیات سه بسته کمکی را به ولایت‎های پکتیکا و خوست فرستاد و این کمک‌ها به مردم زلزله زده توزیع شد.

هم‎‌چنان مسوولان این بنیاد می‌گویند که مصمم به یاری رساندن بیشتر به نیازمندان کشور می‌باشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل