Connect with us

رویداد های اخیر

کمک نقدی و غیرنقدی چین به ریاست هلال احمر افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وانگ یو، سفیر چین در کابل روز یک شنبه (۱۲سرطان) کمک‌های بشری نقدی و غیر نقدی انجمن صلیب سرخ آن کشور را برای زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان به مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی تسلیم کرد.

در نشستی که به همین منظور در کابل برگزار شد بود؛ مطیع الحق گفت که زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست نه تنها برای افغانان، بلکه برای تمام جهانیان یک واقعۀ دردآور بود.

وی گفت که چین هم از کشورهای بود که در این شرایط حساس از مردم افغانستان دستگیری کرد و به افغانستان در هشت طیاره به ارزش حدود ۱.۵ میلیون دالر کمک‌های عاجل بشری فرستاد.

به گفتۀ خالص، به ادامۀ کمک‌های بشری چین به مردم افغانستان، امروز هم سفیر این کشور مبلغ ۲۰۰ هزار دالر پول نقد و 18 تُن مواد مختلف که از سوی انجمن صلیب سرخ چین به زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان صورت گرفته بود؛ به هلال احمر افغانی تسلیم داده شد که به زودی بر نیامندان توزیع خواهد شد.

درهمین حال، سفیر چین در کابل گفت که انجمن صلیب سرخ چین در ۳۰ جون، ۱۶ تُن مواد کمکی را در پروازهای چارتر به افغانستان فرستاد که شامل خیمه، تخت خواب و بسته‌های بود که زلزله زده‌گان نیاز شدیدی به آن داشتند و امروز هم مبلغ ۲۰۰ هزار پول نقد به ادارۀ هلال احمر افغانی تسلیم داده شد.

از زمان وقوع زلزله در افغانستان چین تمام تلاش‌های خود را انجام داده است که به نیازمندان رسیدگی شود. از اینرو، دولت چین بلا فاصله برای ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ارزش ۷.۵ میلیون دالر را که اختصاص داد که تا کنون بیش از ۳۲۰ تُن مواد کمکی از طریق هشت پرواز چارتر هوایی به افغانستان منتقل شده است و در چند روز آینده نیز ۲۰۰ تُن مواد کمکی دیگر نیز به افغانستان منقل خواهد شد.

رویداد های اخیر

Pakistan extends registered Afghan refugees’ stay till June 30

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

Pakistan’s government on Friday extended the stay of Afghan refugees in the country till June 30, amid repatriation of illegal foreign nationals.

There are around 1.3 million registered Afghans living in Pakistan, according to a spokesman for UN refugee agency UNHCR in Islamabad, Dawn newspaper reported.

“On the recommendation of the Ministry of States and Frontier Regions, the federal cabinet approved the extension of the validity of PoR cards of Afghan refugees from April 1, 2024, to June 30, 2024,” said an official statement, issued by the Prime Minister’s Office.

The PoR cardholders will be repatriated in the third phase of the plan that will begin after the repatriation of “illegal foreign nationals” residing in Pakistan is completed, the statement added.

The PoR card holders avail schools, bank accounts and other facilities in Pakistan.

Repatriation of undocumented refugees began on November 1 and continues. More than 500,000 Afghans have been expelled so far.

 

 
Continue Reading

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!