رویداد های اخیر

کمک نقدی و غیرنقدی چین به ریاست هلال احمر افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وانگ یو، سفیر چین در کابل روز یک شنبه (۱۲سرطان) کمک‌های بشری نقدی و غیر نقدی انجمن صلیب سرخ آن کشور را برای زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان به مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی تسلیم کرد.

در نشستی که به همین منظور در کابل برگزار شد بود؛ مطیع الحق گفت که زلزله در ولایت‌های پکتیکا و خوست نه تنها برای افغانان، بلکه برای تمام جهانیان یک واقعۀ دردآور بود.

وی گفت که چین هم از کشورهای بود که در این شرایط حساس از مردم افغانستان دستگیری کرد و به افغانستان در هشت طیاره به ارزش حدود ۱.۵ میلیون دالر کمک‌های عاجل بشری فرستاد.

به گفتۀ خالص، به ادامۀ کمک‌های بشری چین به مردم افغانستان، امروز هم سفیر این کشور مبلغ ۲۰۰ هزار دالر پول نقد و 18 تُن مواد مختلف که از سوی انجمن صلیب سرخ چین به زلزله زده‌گان اخیر در افغانستان صورت گرفته بود؛ به هلال احمر افغانی تسلیم داده شد که به زودی بر نیامندان توزیع خواهد شد.

درهمین حال، سفیر چین در کابل گفت که انجمن صلیب سرخ چین در ۳۰ جون، ۱۶ تُن مواد کمکی را در پروازهای چارتر به افغانستان فرستاد که شامل خیمه، تخت خواب و بسته‌های بود که زلزله زده‌گان نیاز شدیدی به آن داشتند و امروز هم مبلغ ۲۰۰ هزار پول نقد به ادارۀ هلال احمر افغانی تسلیم داده شد.

از زمان وقوع زلزله در افغانستان چین تمام تلاش‌های خود را انجام داده است که به نیازمندان رسیدگی شود. از اینرو، دولت چین بلا فاصله برای ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ارزش ۷.۵ میلیون دالر را که اختصاص داد که تا کنون بیش از ۳۲۰ تُن مواد کمکی از طریق هشت پرواز چارتر هوایی به افغانستان منتقل شده است و در چند روز آینده نیز ۲۰۰ تُن مواد کمکی دیگر نیز به افغانستان منقل خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل