رویداد های اخیر

کمک ۱۰۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۳, ۱۴۰۲)

بانک انکشاف آسیایی صد میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است. این بانک در اعلامیه‌ای گفته است که افغانستان با بحران بشری بی‌‌پیشینه روبرو است و افزون بر آن محدودیت‌های حکومت سرپرست زنان و کودکان را بیشتر زیانمند ساخته است.

در اعلامیه بانک انکشاف آسیایی آمده است زنانی که سرپرست خانواده‌های خود هستند از کمبود غذا و از عدم دسترسی به خدمات رنج می‌‌برند.

پس از نگرانی سازمان‌های کمک کننده در افغانستان از بهر کاهش بودجه حالا بانک انکشاف آسیایی اعلام کرده است که صد میلیون دالر امریکایی برای رسیدگی به وضعیت بشری در افغانستان کمک کرده است.

در بخشی از اعلامیه‌ای بانک انکشاف آسیایی آمده است: «با در نظرداشت محدویت‌ھا بالای گشت و گذار زنان بیرون از منزل، زنان و اطفال به ‌طور خاص متضرر شده‌ اند، به ‌خصوص خانم‌‌های که سرپرستی خانواده‌ھای شان را برعهده دارند از کمبود غذا و دسترسی محدود به خدمات رنج می‌‌برند.»

انتظار می‌رود با این کمک‌ها زنان و دخترانی که مصونیت غذایی ندارند، آموزش‌های مسلکی و مهارت در بخش زراعت ببینند.

در همین حال، برنامه جهانی غذا می‌گوید که ۱۵ میلیون تن در افغانستان با گرسنگی روبرو هستند و این نهاد به دلیل کمبود بودجه تنها توان کمک به ۳ میلیون تن را دارد. و کمک‌های  بانک انکشاف آسیایی هم از طریق برنامه جهانی غذا به مصرف خواهد رسید.

امارت اسلامی می‌گوید که فقر در افغانستان ریشه چندین ساله دارد و فقر در کشورها هم سبب شده تا کمک‌های جهانی به افغانستان کاهش یابد هرچند که امارت اسلامی گام‌های برداشته، اما نتوانسته است فقر را مهار کند از این رو باید کمک‌های بشری بدون ملاحظات سیاسی در افغانستان ادامه یابد.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که بانک انکشاف آسیایی یکی از پنج کمک کننده بزرگ این نهاد شمرده می‌شود و سال پار نیز ۱۳۵ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل