رویداد های اخیر

کمیسیون حقوق بشر: صدها غیرنظامی در ماه مبارک رمضان  کشته شده اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۰)

کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید که در ماه رمضان (۱۳ اپریل تا ۷ می) ۱۳۰ رویداد امنیتی از سوی این کمیسیون ثبت شده است که در نتیجه این رویدادها، ۵۱۹ غیرنظامی قربانی شده اند.

به گفته این کمیسیون از اثر رویدادهای امنیتی در ماه رمضان ۱۶۰ تن جان باخته و ۳۵۱ غیرنظامی دیگر هم زخم برداشته اند. (این آمار شمار تلفات انفجارهای مکتب سیدالهشدا را شامل نمیشود(

در کنار این تلفات، معاونیت دوم ریاست جمهوری به آریانانیوز تایید میکند که شمار تلفات جان باخته‌گان حملات روز شنبه در منطقه دشت برچی شهر کابل به ۸۵ کشته و ۱۵۰ زخمی افزایش یافته است.

با افزایش این آمار شمار جان باخته در ماه مبارک رمضان به ۲۴۵ کشته و ۵۰۲ افزایش یافته است.

از سوی دیگر، وزارت امور داخله میگوید که از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ ماه اپریل  ۲۴۳ تن بشمول زنان و کودکان در حملات و انفجارهای طالبان جان باخته اند.

این وزارت می افزاید که در این زمان طالبان شش حمله انتحاری و ۶۲ انفجار ماین مقناطیسی راه اندازی کرده که در نتیجه آن تلفات مالی و جانی وارد شده است.

وزارت امور داخله طالبان را به افزایش خشونت‌ها متهم میکند، اما میگوید که نیروهای امنیتی در حملات متقابل فرماندهان مهم این گروه را کشته اند.

این در حالی است که در این اواخر خشونت‌ها به ویژه درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی در چندین ولایات کشور افزایش یافته اند.

این درگیری‌های در ولایت هلمند، بغلان و غزنی افزایش یافته اند.

مقام‌های محلی هلمند میگویند که از اثر این درگیری‌ها هزاران تن از باشنده‌گان این ولایت بیجا شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل