Connect with us

انتخابات ۹۸

کمیسیون شکایات انتخاباتی: نزدیک به ۲۴۰ هزار رای به تفتیش ویژه فرستاده شده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ۳۰۰ هزار رای مورد جنجال را به تفتیش ویژه و باز شماری مجدد فرستاده است.

اعضای این کمیسیون در یک نشست خبری امروز، چهارشنبه، ۱۶ دلو، اعلام کردند که از این میان ۱۰۲ هزار رای خارج زمان و ۱۳۷ هزار رای مشکوک به تفتیش ویژه و بقیه به باز شماری مجدد رفته اند.

زهره بیان شینواری رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی میگوید که ۱۳۷۶۳۰رای مشکوک در ۳۰۹۷ محل رای دهی،  ده در صد آن که در ۳۰۹ محل است و ۱۰۲۲۱۲ رای خارج زمان که در ۷۳۵۴ محل وجود دارد ۱۵ در صد آن در ۱۱۰۳محل با معیار اطلاعات بایومتریک، ژورنال و فورم نتایج  تفتیش ویژه شود.

این کمیسیون می‌افزاید که اگر این محل های که تفتیش ویژه می شوند ۶۵ در صد آن دارای اطلاعات بایومتریک، ژورنال و فورم نتایج کاغذی باشند رای بیش از ۱۳۷ هزار و ۱۰۲ هزار قابل اعتبار در صورتی که ۳۵ در صد این محل ها اطلاعات بایومتریک، ژورنال و فورم نتایج نداشته باشند قابل اعتبار نیست.

همچنان از مجموع ۲۴۲۳محل که اطلاعات بایومتریک نداشتند ۲۹۸ محل آن به باز شماری مجدد تصمیم گرفته شده است.

قطب الدین رویدار عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی میگوید: “برای صحت و یا بطلان آرا شرایط وجود دارد. اگر آرا مطابق با آن باشد، آرا درست و در غیر آن آرا باطل اعلام میشود.”

قرار است کمیسیون مستقل انتخابات بازشماری و تفتیش ویژه این محل ها را اجرایی کند و این نهاد از آمادگی لازم بر آغاز آن اطمینان می دهد.

حبیب الرحمان ننگ رییس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: “هر زمانی که فیصله های کمیسیون شکایات انتخاتی به ما برسد. بعد از یک روز آن را نهایی خواهیم کرد که برای تطبیق این فیصله چه مقدار زمان نیاز خواهد بود.”

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می گوید که تصامیم اتخاذ شده از سوی دفتر مرکزی این نهاد نهایی بوده و فیصله های کمیسیون های ولایتی شکایت های انتخاباتی ملغا است.

پس از آن که کمیسیون مستقل انتخابات شمارش و تفتیش ویژه آرا را تکمیل و از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی مورد رسیدگی قرار گرفت، بر اساس قانون کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!