اخبار ساحوی

کمیسیون مستقل انتخابات بسته های معلوماتی را برای کاندیدان ریاست جمهوری توزیع میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان تلاش ها برای عدم برگزاری انتخابات را به سود این کشورندانسته گفت: برگزاری انتخابات حتمی است.

با وجود اینکه برخی نگرانی ها امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوایل سال آینده خورشیدی، مطرح شده است و برخی افراد و گروها اخیراً با راه اندازی گردهمایی ها به بهانه ناامن بودن خواهان به تعویق انداختن انتخابات تا سال 2018 میلادی درافغانستان شده بودند.

اما رییس جمهورکرزی روز شنبه 17 سنبله درکابل با حتمی برگزارشدن انتخابات این تلاش ها را به سود کشور ندانست گفت:” برگزاری انتخابات آرمان بر حق همهء ماست و باید انتخابات به صورت حتمی برگزار گردد”.

آقای کرزی تاکید کرد که تلاش ها بخاطر اینکه انتخابات برگزار نگردد، به خیر افغانستان نیست وی همچنان افزود: “وظیفه من این است که در انتخابات کاملاً بی طرف باشم و دولت در امور انتخابات مداخله نکند”.

درهمین حال کمیسیون مستقل انتخابات ازآغاز ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی دربیست وپنجم ماه روان خورشیدی خبرداده است.

فرید احمد افغانزی مسوول ارتباطات خارجه کمیسیون مسقل انتخابات:” ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در آینده نزدیک صورت می گیرد و قراراست است سر از فردا دوشنبه 18 سنبله روند توزیع بسته های معلوماتی برای کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان آغاز شود”.

به گفته آقای افغانزی در این بسته ها معلومات کافی در مورد انتخابات برای کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی درج شده است.

از سوی هم نعیم ایوب زی مسوول نهاد انتخابات شفاف ( تیفا) میگوید:” احتمال می رود آمار نامزدان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به بیش از ده تن برسد، اگر احزاب سیاسی برای کاهش تعدد کاندیدای ریاست جمهوری درانتخابات پیش رو ابتکارعمل کنند بر شفافیت انتخابات تاثیر مثبت خواهد داشت”.

به اساس جدول زمان بندی مراحل مختلف انتخابات پروسهء ثبت نام کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال 1393 در افغانستان بتاریخ 25 سنبله آغاز شود به تاریخ 14 میزان به پایان برسد.

Trending

خروج از نسخه موبایل