جهان

کوریای شمالی در مورد سرباز امریکایی که از مرز عبور کرد، ساکت است

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۸, ۱۴۰۲)

کوریای شمالی در مورد ورود بسیار غیرمعمول یک سرباز امریکایی از مرزهای به شدت مستحکم خود سکوت کرده است، اگرچه در آخرین نمایش تسلیحاتی روز چهارشنبه راکت‌های کوتاه برد را آزمایش کرد.

تقریباً یک روز پس از ورود این سرباز به کوریای شمالی طی سفر اش به قریه مرزی پانمونجوم، هیچ خبری در مورد سرنوشت او در دست نیست. تراویس کینگ اولین شهروند امریکایی است که در نزدیک به پنج سال گذشته در کوریای شمالی بازداشت شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، پرتاب راکت‌های کوریای شمالی در صبح روز چهارشنبه به عنوان اعتراض به استقرار یک تحت البحری مسلح هسته ای امریکا در کوریای جنوبی در روز قبلی تلقی شد و احتمالاً مربوط به عبور سرباز امریکایی از مرز نبود.

یانگ مو جین، رئیس پوهنتون مطالعات کوریای شمالی در کوریای جنوبی گفت: «احتمالاً کوریای شمالی در کوتاه‌ مدت از این سرباز برای اهداف تبلیغاتی و سپس به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در میان‌مدت و بلندمدت استفاده خواهد کرد.»

کینگ، ۲۳ ساله، نزدیک به دو ماه را در یک زندان کوریای جنوبی به دلیل حمله سپری کرده بود. او در ۱۰ جولای آزاد شد و قرار بود روز دوشنبه به تگزاس فرستاده شود، جایی که ممکن با مجازات بیشتر و انفکاک روبرو می‌شد.

او تا گمرک همراهی شد اما قبل از سوار شدن به طیاره میدان هوایی را ترک کرد.

مادر کینگ به «ای بی سی نیوز» گفت وقتی شنید پسرش به کوریای شمالی رفته است شوکه شد.

کلودین گیتس گفت که اردوی امریکا صبح روز سه شنبه به او خبر ورود پسرش به کوریای شمالی را داد. او گفت که آخرین بار «چند روز پیش» پسرش به او گفته بود که به زودی به تگزاس بازخواهد گشت.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت ایالات متحده در حال همکاری با کوریای شمالی برای «حل و فصل این حادثه» است. قوماندانی سازمان ملل متحد به رهبری امریکا روز سه‌شنبه گفت که گمان می‌رود این سرباز امریکایی در بازداشت کوریای شمالی باشد.

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در یک نشست مطبوعاتی گفت: «ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و در حال بررسی هستیم. این مسئله در چند روز و چند ساعت آینده انکشاف خواهد کرد و ما شما را در جریان خواهیم گذاشت.»

Trending

خروج از نسخه موبایل