Connect with us

ورزش

کپ قهرمانی جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ به افغانستان سفر می‌کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۱۴, ۱۴۰۲)

مژده به علاقه مندان کریکت در سراسر افغانستان: کپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۳ این هفته به عنوان بخشی از سفر جهانی خود وارد کابل خواهد شد.

شورای بین‌المللی کریکت تأیید کرده است که این جایزه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته از مکان‌های مختلف در سراسر کابل بازدید خواهد کرد و به علاقه مندان این فرصت را می‌دهد تا این شیء نقره‌ای ارزشمند را ببینند و عکس بگیرند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی آریانا  در راستای تعهد خود به ارائه اخبار و رویدادهای ورزشی در سطح جهانی برای افغان‌ها در سراسر کشور، با خوشحالی اعلام می‌کند که با بورد کریکت افغانستان به عنوان شریک رسانه‌ای برای این رویداد هیجان‌انگیز همکاری کرده است.

لحظات برجسته این سفر در سراسر کشور پخش خواهد شد و علاقه مندان کپ قهرمانی در حال سفر را تماشا خواهند کرد.

این بازدید دو روزه بخشی از سفر کپ قهرمانی در کشورهای سراسر جهان است و انتظار می رود که علاقه مندان کریکت در سراسر کشور را مجذوب خود کند.

این کپ که از نقره و طلا ساخته شده و ۱۱ کیلوگرام وزن دارد، بالاترین جایزه برای کشورهای کریکت باز است. کپ این نوع مسابقات اولین بار در سال ۱۹۷۵، زمانی که اولین دوره جام جهانی در انگلستان برگزار شد، اهدا شد. از آن زمان تاکنون، هشت تیم مختلف قهرمان شده اند که آسترالیا با پنج عنوان موفق ترین آنهاست.

میرویس اشرف، رئیس بورد کریکت افغانستان، اخیراً گفت که این واقعاً باعث افتخار است که افغانستان شامل برنامه سفر کپ شده است.

اشرف گفت: «ما بسیار مفتخریم که بار دیگر میزبان جام جهانی کریکت مردان شورای بین المللی کریکت هستیم. این یک فرصت عالی برای مردم ما است تا شاهد این جایزه معتبر باشند و احساس کنند با جامعه جهانی کریکت مرتبط هستند. همچنین این انگیزه ای برای بازیکنان ما می‌باشد که سخت تلاش کنند و برای جام جهانی آماده شوند.»

سفر کپ در جون امسال به سبکی باشکوه و زمانی که در ارتفاع ۱۲ هزار فوتی از زمین پرتاب شد، آغاز شد. این شهکاری با ضم کپ قهرمانی جام جهانی به یک بالون استراتوسفری انجام شد.

این سفر به طور رسمی در بزرگترین استدیوم کریکت جهان، استدیوم نریندرا مودی در احمدآباد، در هند، کشور میزبان امسال، پایان خواهد یافت.

سفر کپ به یک میلیون طرفدار این چانس را می‌دهد تا با این ظرف نقره‌ای با ارزش قبل از رویداد جهانی مورد انتظار ارتباط برقرار کنند. این کپ به مکان هایی در ۱۸ کشور واقع پنج قاره می‌رود.

این کپ علاوه بر بازدید از کشورهای شرکت کننده، به تعدادی از کشورهای نوظهور مانند بحرین، کویت، مالیزیا، پاپوا نیو گینیا، نایجریا، یوگاندا، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده نیز سفر می‌کند و به طرفداران جدید و موجود این امکان را می‌دهد تا نگاهی اجمالی به بالاترین جایزه کریکت جهان داشته باشند.

جف الاردیس، رئیس اجرایی شورای بین المللی کریکت در مراسم افتتاحیه گفت: «سفر جام جهانی کریکت مردان نقطه عطف مهمی در شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین جام جهانی کریکت مردان است. این سفر علاوه بر بازدید از برخی از نمادین ترین مکان های دیدنی در سراسر جهان، شامل دیدار ظرف نقره ای نمادین با سران کشور ها، راه اندازی طرح های اجتماعی و حمایت از برنامه های توسعه کریکت است.»

وی افزود: «کریکت بیش از یک میلیارد طرفدار دارد و ما می‌خواهیم به افراد زیاد ممکن این فرصت را بدهیم تا به این جام معروف که توسط برخی از بزرگترین اسطوره‌های ورزش ما بالای سر برده شده است، نزدیک شوند.»

اختتام سال

پس از ماه ها مسابقات کریکت در سطح جهانی که در سراسر کشور توسط تلویزیون آریانا پخش شد، جام جهانی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و مسابقات در طول مدت مبارزات روزانه به صورت زنده پخش می‌شود.

رویداد امسال با فرمت ۵۰ آور، شاهد مبارزه ۱۰ کشور برای کسب این جایزه خواهد بود که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ توسط انگلستان به دست آمد. این مسابقات قرار است از ۵ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۹ نومبر ۲۰۲۳ در هند برگزار شود و در بازی نهایی در استدیوم معروف نریندرا مودی به اوج خود برسد.

در همین حال، تلویزیون آریانا همه برنامه‌ها و زمان‌های پخش را قبل از مسابقات منتشر می‌کند و هواداران را در جریان تحولات جدید قرار می‌دهد. پس حتماً مراقب به روز رسانی‌های وب سایت و پلتفورم های رسانه های اجتماعی ما باشید.

ورزش

در سیزدهمین و چهاردهمین بازی تیم‌های اتک‌انرژی و ابو‌مسلم پیروز شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

در سیزدهمین مسابقه لیگ قهرمانان افغانستان، تیم خراسان‌اف‌سی امروز (جمعه، ۷ ثور) با نتیجه ۵ بر صفر مقابل اتک‌انرژی‌اف‌سی باخت.

در ادامه، در چهاردهمین بازی تیم ابومسلم‌فراه توانست مقابل عینو‌مینه با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

این دو گول را نعمت‌الله کریمی و سهراب افغان به ثمر رساندند.

در پانزدهمین بازی دور سوم لیگ قهرمانان افغانستان ساعت ۱:۳۰ تیم سرسبز یاشلر فاریاب به مصاف موج‌ساحل می‌رود و در همین روز از ساعت ۳:۳۰ پس از چاشت شانزدهمین دیدار این رقابت‌ها بین تیم‌های سرخ‌پوشان‌خوافی و میوند‌اف‌سی خواهد بود.

قابل ذکر است که این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

 

Continue Reading

ورزش

افغانستان عراق را شکست داد و به رقابت‌های جام جهانی فوتسال نزدیک شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان با نتیجه ۵ بر ۳ عراق را شکست داد و یک گام دیگر به رقابت‌های جام جهانی نزدیک شد.

این مسابقه امروز (جمعه، ۷ ثور) در تایلند برگزار شده بود.

در بازی دوم امروز، تیم ملی فوتسال قرغیزستان با نتیجه ۳ بر ۲ ویتنام را شکست داد و به بازی نهایی رقابت‌های راهیابی به جام جهانی فوتسال مقابل افغانستان صعود کرد.

اگر افغانستان برنده مسابقه نهایی در روز یکشنبه شود، حضورش در جام جهانی ۲۰۲۴ قطعی خواهد شد.

Continue Reading

ورزش

در نهمین بازی لیگ قهرمانان افغانستان تیم اتک‌انرژی ۱-۰ سرخ‌پوشان‌خوافی را شکست داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

در نهمین مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال کشور، تیم اتک‌انرژی‌اف‌سی روز چهارشنبه (۵ ثور) با نتیجه یک بر صفر تیم سرخ‌پوشان‌خوافی را شکست داد.

حسیب احدی بهترین بازیکن اتک‌انرژی‌اف‌سی شد و یگانه گول را برای این تیم به ثمر رساند.

در ادامه، در دهمین بازی‌ این دیدار تیم استقلال‌کابل توانست مقابل موج‌ساحل با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

در این بازی، بهترین بازیکن مسابقه شاداب ملک‌زاده انتخاب شد.

در یازدهمین بازی دور سوم لیگ قهرمانان افغانستان ساعت ۱:۳۰ تیم فوتبال خدیم به مصاف تیم میوند خواهد رفت و در همین روز از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر دوازدهمین دیدار این رقابت‌ها بین تیم‌های جوانان واحدی و عدالت فراه آغاز می‌شود.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!