Connect with us

رویداد های اخیر

گزارش: افغانستان دومین کشور محتاج به کمک‌های بشری 

منتشر شده

در

(Last Updated On: قوس ۲۷, ۱۳۹۹)

کمیته بین‌المللی نجات در گزارش تازه‌ی خود افغانستان را از خطرناک ترین کشور از بهر موارد عاجل بشردوستانه عنوان کرده است که همزمان با ویروس کرونا، جنگ و تغیرات اقلیمی مبارزه می‌کند.

کمیته بین‌المللی نجات که فهرست نیازهای بشردوستانه را دو روز قبل نشر کرد گفته است که همه نیازهای بشردوستانه در سال ۲۰۲۱ میلادی فراموش شده اند.

بر اساس این گزارش یمن نخستین کشور است که با معرض خطر فاجعه انسانی رو به رو است و بعد از یمن افغانستان، سوریه، جمهوری دیموکراتیک کانگو و ایتوپیا قرار دارند.

در این گزارش آمده است که تدابیر صحی برای مهار ویروس کرونا بر زنان نیز فشار وارد کرده اند در حالیکه آنان با از دست دادن فرصت‌ها برای دسترسی به تعلیم و موارد صحی رو به رو استند.

این کمیته همچنان گفته است که تغیرات اقلیمی نیز موارد اضطراری را در سراسر جهان افزایش داده اند.

دیوید میلیبند، رییس کمیته بین‌المللی نجات، در این مورد گفته است:” سال ۲۰۲۰ به عنوان یک سال آشتفه در تاریخ پایان خواهد یافت، اما سال آینده ما یاد آور خواهیم شد که چگونه میتوانیم با آسیب پذیران کمک کنیم.”

دیوید میلیبند افزوده است که: ” فهرست سال ۲۰۲۱ باید زنگ هشدار به طراحان پالیسیها، حکومتها و شهروندان آسیب پذیر در سراسر جهان در مورد غفلت از بحرانهای بشردوستانه و اینکه چگونه آنها فوراً به توجه بین المللی نیاز دارند بدهند.”

او گفته است که ” شدید ترین و مخرب ترین بحران مانند افغانستان، سوریه و جمهوری دیموکراتیک کانگو است که چندین سال و دههادامه خواهند داشت و شاید در سال ۲۰۲۱ بد تر شود.”

او همچنان گفته است که تهدیدات ویروس کرونا و تغیرات اقلیمی اوضاع را برای کسانیکه در کشورهای جنگ زده زنده‌گی مکند به ویژه زنان و دختران وخیم تر میکنند.

او در این باره افزوده است که ” طوریکه ما شاهد افزایش خشونت‌ها مانند ازدواج اجباری، از دست دادن عواید و زمینه تعلیم در برابر زنان استیم.”

در این گزارش آمده است که بیجاشدن نیز در کشورهای که شاهد درگیری‌ها استند یک چالش جدی است و فعالیت‌های این کمیته را خدشه‌دار کرده است.

این کمیته افزوده است که دوام درگیری‌ها در کشورها مانند افغانستان نیازها برای کمکهای بشری را افزایش میدهد.

بر اساس گزارش کمیته نجات آمار مردم نیازمند به کمکهای بشری در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۵ به ۳۸۵ درصد رسیده است.

کمیته نجات گفته است که کشورهای شاهد جنگ در معرض خطر بیشتر جنگ در سال ۲۰۲۱ قرار دارد.

کمیته نجات همچنان گفته است که کشورهای که در فهرست این نهاد قرار دارند خطرناک ترین کشورها برای کارمندان کمک‌های بشری استند.

این نهاد افزوده است که بعد از سال ۲۰۱۶ در این کشورها ۹۴ درصد کارمندان کمک‌های بشری کشته، ۸۴ درصد زخمی و همچنان ۹۸ درصد اختطاف شده اند.

این گزارش افزوده است که:” جنگ‌ها بدون در نظر داشت قوانین بین‌المللی ادامه دارد که باعث تلفات غیرنظامیان و تخریت زیرساخت‌ها میشوند.”

این گزارش همچنان فهرست ده کشوری را نشر کرده است که به گفته کمیته نجات در سال ۲۰۲۱ به کمک‌ها عاجل نیاز خواهند داشت که قرار ذیل است:

۱- یمن

۲- افغانستان

۳- سوریه

۴- جمهوری دیموکراتیک کانگو

۵- ایتوپیا

۶- بورکینا فاسو

۷- سودان جنوبی

۸- نایجیریا

۹- وینزویلا

۱۰- موزامبیک

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!