تجارت

گزارش: بانک جهانی پیشنهاد انتقال ۶۰۰ میلیون دالر به افغانستان را تایید کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع  گزارش کرده است که بانک جهانی پیشنهادی را منظور کرده بر اساس آن از پول منجمد شده افغانستان ۶۰۰ میلیون دالر برای رسیدگی به بحران اقتصادی و آموزشی به این کشور انتقال یابد.

این درحالی است که بیش از یک میلیارد دالر پول صندوق امانت بازسازی افغانستان در بانک جهانی منجمد شده است.

بر اساس گزارش رویترز هیات بانک جهانی قرار است این پیشنهاد را به تاریخ اول ماه مارچ بررسی کرده و تصمیم نهایی را در مورد پرداخت این پول اتخاذ کند.

در حال حاضر، بانک جهانی مدیریت صندوق امانت بازسازی افغانستان را بر عهده دارد و در صورت تصویب، این پول‌ها به ادارات مختلف سازمان ملل متحد از جمله صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (UNICEF) و سازمان غذایی و زارعت انتقال داده خواهد شد تا به مشکل اقتصادی این کشور رسیدگی شود.

قبل از این، بانک جهانی به تاریخ ۱۰ دیسمبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که تمویل کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان توافق کردند که ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده به برنامه جهانی غذا و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال برای فراهم‌آوری برنامه‌های غذایی و صحی در افغانستان انتقال ‌یابد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که انتونیو گوترش، سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد ماه گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ۱.۲ میلیارد دالر باقی‌مانده را برای کمک به مردم افغانستان آزاد کند.

جو بایدن رییس جمهور امریکا قبل از این با امضای یک فرمان اجرایی برخی از دارایی‌های افغانستان به قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص داد که با واکنش‌های تند داخلی و خارجی روبرو شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل