رویداد های اخیر

گزارش تازه سیگار از فساد مالی در پرداخت حقوق نیروهای امنیتی پیشین افغانستان پرده برداشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اداره سر مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان در تازه ترین گزارش‌اش از فساد مالی در پرداخت حقوق نیروهای امنیتی و دفاعی پیشین افغانستان پرده برداشته و گفته که این پول‌ها از سوی افراد غیر مسوول دریافت شده است.

سیگر گفته که وزارت دفاع امریکا ۲۳۲ میلیون دالر را برای پرداخت حقوق نیروهای امنیتی و دفاعی پیشین افغانستان بدون محاسبه هزینه کرده است.

در این گزارش اما آمده که از اکتوبر ۲۰۱۹ تا آگست ۲۰۲۱، امریکا سالانه بیش از ۳ میلیارد دالر برای حمایت از نیروهای افغان هزینه میکرد.

این گزارش می‌افزاید، از آنجایی که وزارت دفاع ایالات متحده از سیستم نظارتی خود در پرداخت حقوق نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به درستی استفاده نکرده است، اکنون این اداره نمی‌تواند دریابد که این میلیون‌ها دالر در کجا هزینه شده است.

بر اساس این گزارش سیگر، هرچند وزارت دفاع ایالات متحده امریکا تلاش کرده تا اطمینان حاصل کند که آیا این حقوق به درستی پرداخت می‌شود یا خیر، اما همچنان معاشات به نام سربازان خیالی پرداخت می‌شده و حقوق کارمندان وزارت دفاع داده نشده است.

اما آگاه‌هان نظامی امریکا را مقصر اصلی ترویج فساد در پرداخت معاشات نظامیان سابق عنوان میکنند.

در این گزارش آمده که از اکتوبر ۲۰۱۹ تا آگست ۲۰۲۱ تا زمان فروپاشی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، امریکا سالانه بیش از ۳ میلیارد دالر برای حمایت از این نیروها هزینه میکرد.

به گفته سیگر، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، حقوق کارمندان وزارت دفاع ملی افغانستان به طور دقیق پرداخت نشده است، اما تا ماه آگست سال ۲۰۲۱ که نظام جمهوری فروپاشید، وزارت دفاع ایالات متحده به طور مداوم میلیاردها دالر به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درخواست کرده اند.

اداره سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان همچنان در این گزارش خود نوشته که وزارت دفاع امریکا نیز اعتراف کرده است که وزارت مالیه وقت افغانستان بدون تغییر ارقام و بدون اجازه یا حضور آنان، بودجه را به گونه‌ای نهایی کرد که قابل قبول نبود.

Trending

خروج از نسخه موبایل