Connect with us

گزارش های ویژه

گزارش ویژه از مبارزه علیه غصب زمین

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۵, ۱۴۰۱)

Advertisement

گزارش های ویژه

مستند پای میترا: مستندی از زنده‌گی پامیریان بدخشان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

گزارش های ویژه

مستند بامیکا: بامیان قلب آرام افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

اخبار ساحوی

دبیرکل ناتو بر مبارزه جدی علیه فساد اداری پافشاری دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دبیرکل ناتو در مصاحبه ویژه با آریانا نیوز هشدار می دهد، اگر با فساد اداری در افغانستان مبارزه جدی نشود؛ علاقه مندی جامعه جهانی برای فراهم کردن کمک های مالی به افغانستان از میان خواهد رفت.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگوی ویژۀ با آریانانیوز از فساد موجود در نهادهای امنیتی انتقاد می کند و تأکید دارد که، ادامه فساد می تواند علاقۀ جهان را به کمک با افغانستان از میان ببرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو میگوید، مبارزه با فساد در افغانستان یک مساله خیلی جدی است. من از تعهدات رهبران حکومت برای قاطعیت شان در این راستا استقبال می کنم. ما باید برضد این چالش مبارزه کنیم. برای همین ما از شورای مبارزه با فساد حکومت و نیز از سیستم بیومتریک استقبال می کنیم. این گام ها برای کاهش فساد در صفوف نیروهای امنیتی و تشخیص سربازان خیالی کمک می کند.  فساد اداری ظرفیت های نیروهای امنیتی افغانستان را ضربه می زند و در درازمدت دلبستگی جامعه جهانی برای فراهم کردن کمک های مالی به افغانستان را کاهش می دهد.

ناتو، اما ظاهرن برای شرکت به عملیات های ضد داعش در افغانستان حضور نخواهد داشت.

دبیرکل ناتو می افزاید، نیروهای امنیتی افغانستان به تنهایی می توانند این عملیات را رهبری کنند.

وی افزوده است که، ماموریت ناتو در افغانستان آموزش، مشورت و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان است. نیروهای امنیتی افغان مسلکی و شجاع هستند که توانسته اند عملیات خوبی را برضد گروه های هراس افگن به ویژه داعش انجام دهند. برای همین ناتو نیز از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می کند. به دلیل همین  عملیات بوده که داعش حضورش را در افغانستان کوچک ساخته و تنها در شماری از بخش های محدود افغانستان حضور دارند و باید این تهدید را جدی بگیریم. بنا بر این  ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد. امریکا نیز به حیث متحد غیرناتو به عملیات ضد داعش در افغانستان شریک است.

متحدان ناتو به گفتۀ دبیرکل این پیمان تا دراز مدت در افغانستان باقی خواهند ماند و به ماموریت آموزش، مشورت و کمک به نیروهای امنیتی کشور ادامه خواهند داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!