رویداد های اخیر

یوناما: امارت اسلامی ما را مجبور می‌سازد که «انتخاب وحشتناک» انجام دهیم

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۲, ۱۴۰۲)

سازمان ملل متحد گفته است که مجبور است در مورد ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان در حالی که امارت اسلامی زنان را از کار کردن در این سازمان منع می‌کند، یک «انتخاب وحشتناک» انجام دهد.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک بیانیه‌ جدید گفته است که ممنوعیت کار زنان بر اساس قوانین بین المللی، از جمله منشور سازمان ملل متحد غیرقانونی است و به همین دلیل این سازمان نمی تواند آن را عملی کند.

در بیانیه آمده است: «ز طریق این ممنوعیت، مقامات حاکم طالبان (امارت اسلامی) به دنبال این هستند که سازمان ملل متحد را مجبور سازد که بین ماندن و ارائه خدمات در حمایت از مردم افغانستان، و پابندی به مقررات و اصولی که ما موظف به رعایت از آنها هستیم، یک انتخاب وحشتناک انجام دهد.»

در همین حال، روزا اوتنبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان و رئیس یوناما یک دوره بررسی عملیاتی را برای تصمیم گیری درمورد اقدامات بعدی آغاز کرده است. این بررسی الی تاریخ ۵ ماه می سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

در بیانیه یوناما آمده است: «این امر باید روشن باشد که هرگونه عواقب منفی برخاسته از این بحران برای مردم افغانستان بر عهده مقامات حاکم خواهد بود.»

امارت اسلامی تاکنون درمورد بیانیه اخیر سازمان ملل متحد واکنش نشان نداده است، اما بارها تاکید کرده که حقوق زنان را مطابق شریعت رعایت می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل