رویداد های اخیر

یوناما نشستی را در کابل به منظور جلب سرمایه گذاری در بخش زراعت برگزار می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۶, ۱۴۰۲)

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) یک نشست بزرگ را در کابل به هدف جلب سرمایه گذاری در بخش زراعت کشور برگزار می‌کند.

قرار است در این نشست مسئولان یوناما، نمایندگان نهاد های بین المللی، نمایندگان سکتور خصوصی، وزارت های سکتوری و نمایندگان بانک‌ها شرکت کنند.

مصباح الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت و مالداری می‌گوید: «تا دو روز آینده برای تقویت سکتور زراعت یک کنفرانس دایر می‌شود که در آن نمایندگان سکتور خصوصی حضور خواهند داشت. هدف اینست که باید نظام زراعتی افغانستان مستحکم شود.»

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری هم می‌گوید که برای بلند بردن ظرفیت‌ها و میکانیزه کردن زراعت کشور نیاز است تا با افغانستان نهاد های بین المللی کمک کنند.

به گفته او، سکتور خصوصی افغانستان آماده است تا در بخش زراعت کشور سرمایه گذاری کند.

خیرالدین مایل، معاون اتاق تجارت وسرمایه گذاری می‌گوید: «در کشور ما برای توسعه سکتور زراعت ظرفیت بالا وجود دارد و به همین طور اینگونه کنفرانس‌ها می‌تواند سکتور خصوصی را جهت سرمایه گذاری در بخش زراعت، مالداری، فارم داری و باغ داری تشویق کند.»

آگاهان اقتصادی هم به این باور اند که هشتاد درصد مردم کشور سرگرم زراعت و مالداری هستند و نزدیک به شصت درصد مردم کشور هم مصارف شان‌را از محصولات زراعتی به دست می‌آورند وهرگاه زراعت کشور میکانیزه شود به زودی اقتصادی کشور به پا خواهد ایستاد.

شبیر بشیری، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «با اینگونه کنفرانس‌ها از سوی یوناما برای حمایت از سکتور زراعت، سرمایه گذاری در بخش زراعت افزایش خواهد یافت. امید است از اینگونه نشست‌ها وزارت زراعت و در مجموع نهادهای سکتوری استفاده اعظمی کنند.»

یوناما در حالی یک نشست مهم در بخش زراعت را در کابل برگزار می‌کند که مقام‌های امارت اسلامی بارها برای ارایه کشت بدیل کوکنار خواهان همکاری جامعه بین المللی شده اند زیرا به گفته آنان باوجودی که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در دو سال گذشته کاهش چشم گیر یافته است اما هنوز جامعه جهانی حاضر نیست دهاقین را حمایت کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل