اخبار ساحوی

یونیسف: ۱۴۰ صنف تعلیمی برای کودکان در پکتیکا و خوست ایجاد شده اند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۱, ۱۴۰۱)

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید، ۱۴۰ صنف تعلیمی را برای جمع از کودکانی که در نتیجه زلزله ماه جون در پکتیکا و خوست آسیب دیده، ایجاد کرده است.

یونیسف در توییتی که دیروز یک‌شنبه (۲۰سنبله) منتشر کرده گفته که با این اقدام شان برای ۴ هزار کودک زمینه آموزش و یادگیری درس فراهم شده است.

این درحالی است که روز شنبه مقامات امارت اسلامی مکاتب دخترانه بالای صنف ششم را که پس از خواست بزرگان قومی و مدیران مکاتب در ولایت پکتیا برای مدت کوتاهی بازگشایی شده بودند، بسته کردند.

در اوایل ماه جاری، چهار مکتب دخترانه بالای صنف ششم در گردیز، مرکز ولایت پکتیا، و یک دیگر در ولسوالی سمکنی بدون جواز رسمی از وزارت معارف آغاز به فعالیت کردند.

اما روز شنبه (۱۹سنبله) هر پنج مکتب بار دیگر بسته شدند که در واکنش به این تصمیم شماری از شاگردان دختر با سر دادن شعارهایی در مورد حق تحصیل در برابر ریاست معارف پکتیا دست به اعتراضات زدند.

هفته گذشته، گزارش‌هایی از پکتیا منتشر شد که بر اساس خواسته‌های باشنده‌گان شهر گردیز، چند مکتب برای دختران بازگشایی شده است.

در پی این گزارش، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان روز سه شنبه (۱۵سنبله) به خبرنگار آریانانیوز دراین مورد گفت که از این اقدام جزئیاتی در دست ندارد.

وی گفت:« دراین مورد هنوز اطلاعات دقیق در دست ندارم و در زمینه بررسی‌ها جریان دارد که مکاتب در ولایت یاد شده با کدام تدابیر و به هدایت کی باز شده اند.»

سخنگوی ریاست معارف پکتیا بازگشایی لیسه‌های دخترانه را تایید کرد، اما گفت که آن ریاست از قبل مطلع نبوده و در زمینه مکتوبی به وزارت معارف فرستاده اند و منتظر جواب آن هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل