رویداد های اخیر

یک زوج توریست کوریایی توسط موتر با عبور از ۶ کشور وارد افغانستان شدند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۷, ۱۴۰۲)

یک زوج توریست کوریایی با موتر ویژه سیاحتی شان به ولایت بلخ آمده‌اند. این زوج با عبور از کشورهای روسیه، منگولیا، قزاقستان، قرغیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان خود را از کوریای جنوبی به افغانستان رسانده‌اند. این زوج می‌گویند که از آغاز سفر تا اکنون به هوتل نرفته‌اند و از موتر مجهز که دارای اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می‌باشد، استفاده کرده‌اند. 

آنان هدف سفر شان به افغانستان را بازدید از مکان‌های تاریخی، آشنایی با فرهنگ و عنعنات مردم افغانستان عنوان می‌کنند.

پارخونمین، توریست کوریایی، در مورد سفرش به افغانستان می‌گوید: «من از کوریای جنوبی آمده‌ام و از کشورهای روسیه، منگولیا، قزاقستان، قرغیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان دیدن کرده‌ام. من با خانواده‌ام یکجا آمده‌ام. افغانستان یک کشور خیلی امن است و مردم افغانستان خیلی دوست داشتنی استند، با من خیلی کمک کرده‌اند وغذاهای افغانی و عنعنات افغان‌ها خیلی خوشایند است.»

با این حال، در روزهای پسین آمار توریستان خارجی که از افغانستان دیدن می‌کنند، افزایش یافته است. 

مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ می‌گویند که از آغاز سال جاری تا اکنون حدود یک هزار توریست خارجی به بلخ سفر کرده‌اند.

عبدالواحد احدی، آمر توریزم ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ، گفته است: «تقریباً در طی سه ماه گذشته ۲۴۸ گردشگر خارجی به ولایت بلخ آمده‌اند.»

در همین حال، مقام‌های محلی بلخ نیز از تأمین امنیت جان توریستان خارجی در کشور اطمینان می‌دهند.

نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ، می‌گوید که گردشگران خارجی می‌توانند با اطمینان کامل بدون کدام مشکل امنیتی به این ولایت سفر کنند.

این در حال است که دو روز قبل نیز ۱۶ تن از سیاحین از کشورهای بلاروس، صربستان و چین نیز به ولایت بلخ سفر کرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل