Connect with us

رویداد های اخیر

یک شهروند افغان در پاکستان به قتل رسید

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۱۵, ۱۴۰۱)

پس از کشته شدن یک شهروند افغانستان در ایالت پنجاب پاکستان، سفارت افغانستان در آن کشور این رویداد را محکوم کرده و خواهان بررسی آن شده است.

سفارت افغانستان در پاکستان روز گذشته (چهارشنبه ۱۴جدی) تایید کرد که یک رانندۀ افغان بگونۀ بی‌رحمانه در پنجاب کشته شده است.

سفارت افغانستان در پاکستان در بیانیه‌ای این رویداد را محکوم کرده و از وزارت داخله پاکستان خواسته است که آنرا بطور کامل بررسی کند و عاملان این قتل را بازداشت کند.

این سفارت گفته است که با اتحادیه ترانسپورتی افغان‌ها تماس گرفته است تا جسد این راننده را به وارثین‌اش برساند.

رویداد های اخیر

هشدار پولیس بلوچستان پاکستان به مهاجران افغان

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

پولیس ایالت بلوچستان پاکستان به مهاجران افغان هشدار داده‌است که این ایالت را به طور داوطلبانه ترک کنند.

پولیس هشدار داده است که اگر این مهاجران تا ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه (۲۸حمل) به وقت محلی قریه‌های بلوچستان را ترک نکنند، به گونه اجباری اخراج خواهند شد.

مهاجران دارای کارت اتباع افغان و کارت گواهی ثبت نام‌ شامل این هشدار هستند.

با این حال، پیش از این حکومت پاکستان اعلام کرده بود که مهاجران دارای کارت اتباع افغان و کارت گواهی ثبت نام از پاکستان اخراج نخواهند شد، اما اکنون مقام‌های ایالتی در بلوچستان می‌گویند که مهاجران قانونی هم اخراج می‌شوند.

کارت گواهی ثبت و کارت اتباع افغان مدارک هویتی برای مهاجران افغان است که به آنها اجازه می‌دهد که به طور قانونی در پاکستان زندگی کنند. این کارت در سراسر پاکستان معتبر است.

این حالی است که حکومت پاکستان اعلام کرده بود که به‌زودی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان را آغاز خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملابرادر جهت کمک به مردم آسیب دیده از سیلاب به ولایت ارزگان سفر نمود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء روز گذشته (دوشنبه، ۲۷حمل) جهت کمک به مردم آسیب دیده از اثر جاری شدن سیلاب‌های اخیر به ولایت ارزگان سفر نمود.

ملا برادر در سفر به ارزگان با مسوولین، مجاهدین و باشنده‌گان این ولایت دیدار و از همکاری لازم به دلیل خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر اطمینان داد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء در مورد انجام امور به شکل مناسب به مسوولین این ولایت توصیه‌های لازم را ارائه  و از آنان خواست تا با صداقت و امانتداری به مردم آسیب دیده خود خدمت کنند.

ملا برادر گفت: «اینها کسانی هستند که برای برپا نمودن نظام اسلامی هر نوع فداکاری‌ها را انجام داده و تکالیف زیادی را متحمل شده اند و اکنون حق دارند که امارت اسلامی برای آنها زندگی مرفه فراهم کند.»

وی افزود که: «ما در هر نقطۀ از کشور که دچار مشکل شوند، مسوولین امارت اسلامی مؤظف اند تا از وضعیت آنان باخبر و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.»

سپس باشندگان این ولایت از برخورد مسوولین ملکی و نظامی امارت اسلامی ابراز خرسندی نموده، گفتند که مسوولین امارت اسلامی همیشه به مشکلات انان رسیدگی نموده اند. آنان همچنان افزودند که خورسند اند ازینکه تمام افغانستان تحت یک نظام کاملآ اسلامی قرار گرفته و نفرت، تعصب قومی و نفاق از این کشور ریشه‌کن شده است.

درهمین حال، معاویت اقتصادی گفته است که ملا عبدالغنی برادر حین سفر به ولایت هلمند از بند کجکی نیز دیدن نموده است.

آقای برادر گفته است که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در بندها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی پی هم در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر از بندها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است. با این کار، سکتور زراعت در سال روان رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

بند برق کجکی یکی از بزرگترین بندهای کشور است که در ولسوالی کجکی ولایت هلمند موقعیت دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های زراعتی و تولید برق بالای دریای هلمند ساخته شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با هیات افغان‌های مقیم اروپا

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در دفتر کاریش با شماری از نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا دیدار نمود.

در این دیدار نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم آلمان، برېتانیا، بلجیم، سویدن، اتریش، ترکیه، ناروی و امارات متحده عربی، پیشنهادات و نظریات افغان‌های مقیم کشورهای یادشده را خدمت معاون سیاسی ریاست الوزراء شریک ساختند.

داکتر خوشحال روهی به نمایندگی از دیگران در صحبت‌های خود گفت که آنان در خارج اتحادیه‌ها دارند و نمایندگی از شمار زیادی از افغان‌ها می‌کنند.

وی افزود که: «امارت اسلامی در سه سال گذشته پیشرفت‌ها و دستآوردهای قابل ملاحظه دارد که افغان‌ها و جامعه بین‌المللی به آن قانع هستند.»

به گفته وی نظام کنونی نتیجه قربانی‌های فراوان است که نباید به کسی اجازه تضعیف و تخریب آن داده شود.

وی افزود که افغان‌های مقیم خارج توانایی‌های زیاد علمی و اقتصادی دارند که امارت اسلامی می‌تواند در آبادانی کشور از آنها استفاده نمایند.

آقای روهی سیاست اقتصادی و مالی افغانستان را تقدیر کرد و گفت که: «افغانستان از جزایر قدرت، فساد، ناامنی و باج‌گیری نجات یافته است.» به گفته وی هیچ کسی در منطقه و جهان طرفدار جنگ نیست.

وی افزود که امارت اسلامی کابینه خویش را از حالت سرپرستی بیرون کند و یک دولت دایمی را ایجاد نماید. وی همچنان خواستار گشایش دروازه‌های تعلیم و کار برای زنان گردید.

نمایندگان هیأت یادشده گفتند که شرایط و وضعیت عینی افغانستان نسبت به آنچه که در رسانه‌ها تبلیغات نادرست می‌شود بسیار تفاوت دارد و اطمینان دادند که آنان تصویر واقعی افغانستان را به جامعه افغان‌های مقیم اروپا خواهند رساند.

آنان افزودند که نیاز است سایر اقشار در حکومت نیز جای داشته و چارچوب آن تقویت گردد.

زرکی ملیار، عضو هیات افغان‌های مقیم اروپا نیز صحبت کرد و گفت که خوشحال است که در افغانستان حضور دارد و پیشرفت‌های افغانستان را از نزدیک مشاهده می‌کند.

وی گفت که فرصت کنونی برای آبادی و استحکام نظام افغانستان ارزش تاریخی دارد و نیاز است که روابط افغانستان با افغان‌ها و جامعه بین‌المللی تقویت یابد. وی تقاضا نمود که زنان باید در نظام اسلامی خود را ببینند و اجازه کار و تحصیل برای زنان داده شود.

وی افزود که آنان حقایق را در باره افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی ابراز کردند و حیثیت پل بین افغانستان و اتحادیه اروپا را بازی خواهند کرد و برای به رسمیت شناختن آن کار خواهند نمود.

این هیات اطمینان داد که موقف امارت اسلامی را به افغان‌های مقیم اروپا خواهد رساند و آنان را تشویق خواهد کرد که به کشور خویش سفر نمایند و پیشرفت‌های آنرا از نزدیک مشاهده کنند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء از تشریف آوری این هیات به کابل استقبال کرده، گفت که آرزومند است آنان دیگر هم وضعیت افغانستان را از نزدیک ببینند و تاثیرات مثبت را از آن اخذ نمایند.

آقای کبیر گفت که پس از فتح، افغانستان فلج به امارت اسلامی میراث مانده بود و امارت اسلامی آبادی کشور و فعال سازی و تقویت نظام را از صفر شروع کرد.

وی گفت که اکثریت مسوولین آن وقت بیرون شده و یا در جریان بیرون شدن بودند که رهبر امارت اسلامی عفو عمومی اعلان کرد و تمام ادارت دوباره فعالیت شان را از سر گرفتند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که امارت اسلامی در صفوف امنیتی و رهبری ادارات تغییر آورد و نیروهای امنیتی حکومت سابق همه رفته بودند، شماری از آنان باقی ماندند که اکنون در صفوف پولیس و اردو خدمت می‌کنند و به هیچ کسی تهدید متوجه نیست.

آقای کبیر افزوده است که: «ملت دیگر هیچگاه در آرزوی رسیدن دوباره مقام‌های مفسد گذشته به قدرت نیست و نمی‌خواهد افغانستان دوباره به جزایر قدرت و مرکز غصب، فساد و مواد مخدر مبدل گردد.»

عبدالکبیر گفت که پس از اعلان عفو عمومی، امارت اسلامی اولویت خویش را انجام توسعه اقتصادی و امور زیربنایی تعیین کرد و در دوسال گذشته افغانستان در مسیر خوب در عرصه‌های تقویت اقتصادی و تجارتی در حرکت است.

به گفته وی افغانستان در دو دهه گذشته از اشغال، فساد، جنگ و زورگویی متاثر شده، «در کشور ما تخم نفاق کاشته شده بود، اقوام با هم برادر بخاطر منافع شخصی به دشمنی تشویق شدند و مردم به نام‌های قوم، سمت و زبان تقسیم شده بودند» و افزود که با آمدن امارت اسلامی این نفاق از بین رفته است.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که اکنون افغانستان صاحب یک ملت واحد افغان و نظام اسلامی است و پلان‌ها و تلاش‌های شوم برای تجزیه آن ناکام شده است.

وی تصریح کرد که اکنون زمینه خوب تقویت وحدت ملی، نظام ملی و اسلامی به پای خویش ایستاده، زندگی برادرانه در کشور و تلاش مشترک برای آبادی کشور فراهم شده است.

آقای کبیر افزود که حراست از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، مشارکت ملی، استقلال و آزادی تضمین شده است و افغانستان بخاطر حرکت به آینده بهتر گام های سریع می بردارد.

مولوی عبدالکبیر گفت که اولویت امارت اسلامی در افغانستان تامین سیاست دایمی و ثبات اقتصادی، تحکیم وحدت ملی و سرمایه‌گذاری روی آن می‌باشد و با توجه به درس‌های گذشته گام می‌گذارد.

وی افزود امارت اسلامی به این باور است که افغانستان نقطه اتصال منطقه است و تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و آنان می‌خواهند که این پروژه‌ها عملی شوند.

به گفته موصوف تا اکنون ده‌ها شرکت در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و با بسیار کمپنی‌های دیگر نیز بحث‌ها جریان دارد که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت که امارت اسلامی خواستار نظم و ثبات منطقه و جهان است، موقف ما این است که ما به استقلال و تمامیت ارضی کشورها احترام داریم و‌ به استقلال ما نیز احترام شود. امارت اسلامی هیچگاه اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کسی تهدید متوجه گردد.

آقای کبیر به هیات آمده گفت که: «امروز در سراسر افغانستان امنیت تامین است، شما می‌توانید به هر نقطه دور دست افغانستان بدون ترس سفر کنید و افغان‌های مقیم اروپا را تشویق کنید تا به وطن برگردند.»

وی از پیشنهاد هیات یادشده استقبال کرد که آنان میان امارت اسلامی افغانستان و کشورهای اروپایی میانجیگری می‌کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!