تجارت

یک نیروگاه برق مخصوص شرکت‌های تولیدی در بلخ ساخته شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۵, ۱۴۰۱)

مسوولان ریاست برشنا در ولایت بلخ امروز (سه شنبه، ۵میزان) گفتند که یک نیروگاه برق بیست کیلووات مخصوص شرکت‌های تولیدی دراین ولایت ساخته شده است.

به گفته آنان، این نیروگاه به منظور فراهم سازی برق ۲۴ ساعته برای شرکت‌های صنعتی در شهر مزارشریف به بهره‌برداری سپرده شد.

مسوولان ریاست برشنا در بلخ افزودند با آغاز فعالیت این استیشن مشکلات شرکت‌های صنعتی رفع خواهد شد.

این نیروگاه بیش از ۱۳ میلیون افغانی هزینه برداشته که با فعال شدنش مشکلات حدود سی شرکت حل شده است.

سردار محمد ثاقب، رییس شرکت برشنا در بلخ می‌گوید: «با فعالیت این لین برق، ۲۵ فابریکه صنعتی و تولیدی که مشغول تولیدات مختلف اند، ازاین برق مستفید خواهند شد. این فابریکه‌ها با سیستم ۲۰ هزار وصل شده و برق شان پرچوی نخواهد داشت.»

در همین حال، والی بلخ بر نقش مهم شرکت‌های صنعتی در راستای خودکفایی و رشد اقتصادی کشور تأکید کرده و برگسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه و داشتن برنامه‌های حمایتی از سرمایه گذاران سخن زده است.

قدرت‌الله ابوه حمزه، والی بلخ می‌گوید: «بزرگان امارت اسلامی کوشش دارند که کشور ما و مردم ما خودکفا شوند. کوشش ما این باشد که کشور ما از فقر و احتیاج بیرون آید.»

علاوه براین، شماری از صنعت‌کاران در بلخ با ابراز خرسندی از این اقدام حکومت می‌گویند برق ۲۴ ساعته می‌تواند در راستایی افزایش تولیدات شان موثر واقع شود.

مبشر متوکل، صنعت‌کار می‌گوید: «با تکمیل این پروژه فکر کنم که ماشین‌ها بیست وچهارساعت فعالیت خواهند کرد، به‌خصوص در زمستان که کار ما فصلی است و حجم کارما دو چند می‌شود.»

این نیروگاه در حالی افتتاح می‌شود که پیش‌از این، شرکت‌های تولیدی همواره از کمبود برق و بلند بودن بهای آن شکایت داشتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل