رویداد های اخیر

۳۰ تن از جوانان برای ادامه تحصیلات عالی عازم کشور قزاقستان می‌شوند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۲, ۱۴۰۲)

وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که قرار است به زودی ۳۰ تن از جوانان افغان برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، ماستری و دکتورا عازم کشور قزاقستان شوند.

در محفلی رهنمودی با محصلان یاد شده که در وزارت تحصیلات عالی دایر شد، مفتی محمد طاهر احمد، معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، ضمن قدردانی از کشور قزاقستان بابت اهدای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغان، روی گسترش روابط علمی و اکادمیک با آن کشور تاکید نمود.

معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی همچنان در خطاب به محصلان کامیاب شده، آنان را سفیران کشور شان خوانده اظهارداشت که :«شما در کنار حفظ ارزش‌های دینی و ملی خویش به قوانین و فرهنگ کشور میزبان نیز احترام گذاشته به فراگیری علم و دانش تان بیشتر توجه نمائید.» وی اضافه نموده که:« چشم امید مردم و نظام به شما دوخته شده تا بعد از کسب علم و دانش در راستای آبادی و ترقی کشور تان سهم خویش را ادا نمائید.»

سپس داکتر نظر محمد عرفان، رئیس ارتباط خارجه و تنظیم بورس‌های وزارت تحصیلات عالی، کشور قزاقستان را از جمله کشور‌های خواند که در شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان قرار گرفته و به همکاری‌های شان در بخش‌های مختلف به ویژه تحصیلات عالی ادامه دادند.

وی همچنان از محصلان خواست که از این فرصت استفاده اعظمی نموده و کشور شان را به دست‌های خود آباد نمایند .

همچنان محمد اشرف غیرت، معاون علمی پوهنتون کابل پیرامون ارزش علم و دانش و اهداف وزارت تحصیلات عالی در راستای تربیه و آموزش کادر های جوان از دیدگاه دین مقدس اسلام و باورهای دینی صحبت نموده از محصلان یاد شده خواست که اساس و محور تمام فعالیت‌های شان را «عقیده اسلامی» قرار دهند.

به گفته‌ای وزارت تحصیلات عالی در امتحان یاد شده ۲۵۶ تن اشتراک نموده بودند که از جمله ۳۰ تن در مقاطع لیسانس، ماستری و دکتورا کامیاب شدند که قرار است جهت تحصلات عالی در رشته‌های اقتصاد، کمپیوتر ساینس، حقوق، فزیک، بیولوژی و کیمیا در آینده نزدیک عازم کشور قزاقستان گردند .

Trending

خروج از نسخه موبایل