تجارت

۳۶۰۰ تُن بذر گندم کمک دولت پاکستان به مقام‌های افغان در تورخم سپرده شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۰, ۱۴۰۰)

۳۶۰۰ تُن بذر گندم کمکی دولت پاکستان دیروز (دوشنبه۹ حوت) به مقام‌های افغان در گذرگاه تورخم سپرده شد.

محمد صادق، نمایندۀ ویژه پاکستان برای افغانستان در یک رشته تویت‌ها گفته است، گندم که توسط ۲۸ موتر باربری به افغانستان رسید، دیروز به مقام‌های افغان سپرده شد.

آقای صادق افزوده است که:” پاکستان روابط برادرانه با افغانستان دارد و برای تامین غذا، دوا، آموزش و کمک‌های صحی به دولت افغانستان همکاری کامل دارد.”

آقای صادق در یک تویت دیگر، تصویری را نشر کرده که در آن روز یکشنبه، به ارسال ۱۱۲ تُن کمک طبی و مواد غذایی به افغانستان تعهد صورت گرفت.

وی در ادامه گفت که دولت پاکستان سه شفاخانه بزرگ را در افغانستان راه اندازی کرده است و اقداماتی برای ارتقای این شفاخانه‌ها در حال انجام است تا افغان‌ها از امکانات صحی خوب در کشور خود برخوردار شوند.

سفیر پاکستان با بیان اینکه اقداماتی برای تسریع و تسهیل تجارت بین دو کشور نیز انجام شده است، گفت:” به دلیل شرایط خاص در افغانستان، حجم تجارت بین دو کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.”

اسلام آباد و کابل برای ارتقای تجارت و حل مشکلات جامعه تجاری، خواهان بازسازی شاهراه موجود و ایجاد یک مسیر جداگانه برای تجارت هستند. وی گفت که پاکستان به همکاری خود با افغانستان برای تقویت روابط دوجانبه ادامه خواهد داد.

پاکستان در حالی از کمک با افغانستان خبر داده که روند انتقال ۵۰ هزار تُن گندم هند هم به افغانستان آغاز شده و نخستین محمولۀ آن روز شنبه به جلال آباد رسید.

Trending

خروج از نسخه موبایل