رویداد های اخیر

۵۱۱ کشته و ۳۷۰۰ تن زخمی درپی سیلاب‌ها دریک سال گذشته درکشور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مسوولان وزارت مبارزه با حوادث طبیعی امروز پنج‌شنبه، ۲۷ اسد، در یک نشست خبری گفتند درجریان یک سال گذشته درپی جاری شدن سیلاب‌ها در کشور، ۵۱۱ تن جان باخته و بیش‌از ۳۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

به گفته این وزارت، بیش‌از ۲۳ هزار خانه و ۶۶ هزار ۷۰۰ جریب زمین زراعتی تخریب شده و افزوده که شماری حیوانات تلف شده هم به ۸ هزار راس میرسد.

شرف الدین مسلم، معین وزارت دولت در رسیدگی به حوادث طبیعی هم‌چنان گفته است که برای خانواده‌های جان باخته و زخمی‌ها کمک‌های نقدی و غیر نقدی صورت گرفته است.

آقای مسلم افزوده است که ساخت کانال‌ها، ذخیره‌های آبی و آگاهی دهی برای مردم از اولویت‌های این وزارت برای مهار سیلاب‌ها و جلوگیری از تلفات انسانی است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث هم‌چنان می‌گوید که روند کمک‌های دولتی با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در ولایت‌های مختلف برای آسیب دیده‌ها در حال حاضر جریان دارد.

این در حالی است که کشور درسال جاری شاهد زلزه مرگبار در ولایت‌های پکتیکا و خوست نیز بود که بر بنیاد آخرین گزارش‌ها، بیش‌از یک هزارنفر جان باخت و بیشتر از یک هزار وپنجصد تن دیگر زخمی شدند.

آتش گرفتن جنگلات در ولایت نورستان و خانه‌های مسکونی در ولایت جوزجان از درشت ترین رویداد‌های دیگر طبیعی در یک سال گذشته بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل