رویداد های اخیر

۵۵ زندانی حزب اسلامی آزاد شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

بر بنیاد توافق نامه صلح حکومت با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، دسته اول زندانیان حزب اسلامی که 68 تن بودند باید دو هفته پیش رها می شدند اما به جز سیزده زندانی این حزب 55 تن دیگر شان به روز سه شنبه از بند رها شدند اما یک زندانی دیگر این حزب تا کنون لادرک است.

قریب الرحمان سعید مسئول فرهنگی حزب اسلامی در صحبت با آریانانیوز گفت: “سیزده زندانی به زودی به تفاهم حکومت رها می شوند و کدام مشکل وجود ندارد.”

مانع اصلی رها نشدن 13 زندانی حزب اسلامی حقوق بشر افغانستان است، زیرا این کمیسیون میگوید که باید فرهنگ معافیت از کشور برداشته شود.

بلال صدیقی سخنگوی کمیسیون حقوق بشر گفت: “فرهنگ معافیت باید از میان برداشته شود هیچ فردی که به جرم نقض قوانین حقوق بشری زندانی هستند” نباید رها شود.

در همین حال سران حزب اسلامی در کابل در حال آمادگی برای رسیدن گلبدین حکمتیار به کابل اند.

مسئول فرهنگی حزب اسلامی می گوید: گلبدالدین حکمتیار به روز پنجشنبه و یا جمعه به کابل میرسد و مورد استقبال هوادارانش قرار می گیرد.

افراد نزدیک به حزب اسلامی همچنان می گویند که آقای حکمتیار به دلیل تمثیل وحدت ملی فاتحه احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، برهان الدین ربانی شهید صلح و عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی را در کابل برگزار خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل