Connect with us

رویداد های اخیر

حمله انتحاری در استانبول ۵ کشته و ۳۶ زخمی بر جای گذاشت

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

20438abb968a58a545db09c6257010d7cd1236fe

یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراهش را در یک بازار مزدحم در قلب استانبول ترکیه انفجار داد. 

با تلفات این حمله شمار تلفات چهار حمله جداگانه انتحاری در سال جاری در ترکیه به بیش از هشتاد تن افزایش یافت. 

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه این انفجار را غیر انسانی خوانده و افزوده است که مانع ترکیه از قرار دادن در مرکز مبارزه با دهشت افگنی نمی شود. 

پیش از این نیز ترکیه هدفی برای جنگجویان داعش و شبه نظامیان کرد بوده است.

اسراییل گفته است که دو شهروندش در این حمله کشته شده و یازده تن دیگر زخم برداشته اند.

از سوی هم واشنگتن گفته است که دو امریکایی در این حمله کشته شده اند. با این حال یک مقام ترکی گفته است که یکی از قربانیان ایرانی بوده که بر این اساس برخی از قربانیان ممکن تابعیت دوگانه داشته باشند. 

این انفجار در چند صد متری مکانی صورت گرفته که ایستگاه بس های پولیس است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفته است که معلوماتی وجود دارد که این حمله از سوی یک عضو داعش انجام شده است.

هرچند تا کنون گروهی بگونه رسمی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما دو مقام ارشد ترکی گفته اند که این حمله ممکن از سوی حزب کارگران کردستان انجام شده باشد.

Advertisement

رویداد های اخیر

وزارت کار: برای بیش از دو هزار تن به‌شمول زنان جواز کار توزیع کرده‌ایم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

وزارت کار و امور اجتماعی به مناسبت روز جهانی کار و کارگر می‌گوید که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا زمینه‌های کاری را در کشور بیش‌تر سازد. این وزارت گفته‌ که در جریان یک ماه گذشته برای بیش از دو هزار تن به‌شمول زنان جواز کار توزیع کرده است.

سمیع‌الله ابراهیمی، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی در این مورد گفته است: «در ماه حمل برای ۲ هزار و ۱۱۵ تن از هموطن ما جواز کار داده شده که ۲۰۵ تن زنان نیز شامل می‌شوند.»

آقای ابراهیمی افزوده است: «البته به زنان در بخش‌هایی جواز کار داده شده که زنان در آن‌ بخش‌ها ضرورت است و خدمات آن‌ها برای بانوان است.»

در همین حال، کارگران در کشور از نبود زمینه‌ کار شکایت دارند و می‌‌گویند که سطح بیکاری افزایش و دستمزد کارگران کاهش یافته است.

از سویی هم، افغانستان یکی از کشورهای است که کودکان شاقه‌کار بی‌شماری دارد و دولت‌ها براساس گزارش‌ها، نتوانسته‌اند به کار شاق آنان پایان دهند.

شمعریز، کودک کارگر گفت: «شکر روز دوصد، سه‌صد کار می‌کنم و هشت نفر در خانواده هستیم.»

سهراب، کودک کارگر نیز گفت: «صنف شش مکتب و دوازده ساله هستم. روزانه یک‌ونیم صد عاید دارم، هفت نفر هستیم و یک‌ونیم سال می‌شود که اینجا کار می‌کنم.»

براساس آمارهای سازمان ملل، در سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۲۳ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند و این آمار نشان می‌دهد که مردم اکثراْ بیکار هستند.

با این حال، خواست‌ها این است که نهاد‌های بین‌المللی با تطبیق پروژه‌های انکشافی زمینه‌ کار را برای مردم افغانستان فراهم کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حنفی: همکاری با نظام اسلامی وظیفه شرعی مردم است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طی نشستی امروز (چهارشنبه) در کابل تحت عنوان وحدت و وفاق ملت به‌منظور تحکیم نظام اسلامی گفته است: «این نظام اسلامی، نظام مردمی است. مردم جز این نظام محسوب می‌شوند، هیچ شکافی بین نظام و مردم نیست. بنابراین، همکاری با نظام اسلامی وظیفه شرعی مردم است.»

براساس خبرنامه این وزارت، محمد خالد حنفی افزوده است: «جای بسیار خوشحالی است که ما مردم افغانستان مانند قبل در میان خود اختلاف نداریم، تحت فرمان یک رهبر و زیر پرچم نظام اسلامی زندگی می کنیم.»

حنفی در این نشست تأکید کرد که «هدف جهاد پایان دادن به اشغال، کسب استقلال و تقویت نظام اسلامی در کشور بود.»

او گفت: «الحمدالله همه این اهداف به یاری خداوند و همکاری ملت مسلمان افغانستان محقق شده است.»

وی تصریح نمود: «اکنون زمان خدمت و همکاری به مردم برای رفع مشکلات و اجرای احکام شرعی نظام اسلامی فرا رسیده است.»

به گفته او، امارت اسلامی تنها نظامی است که در طول تاریخ متجاوزان را یکپارچه شکست داده است.

این وزارت همچنان تصریح کرده که علاوه بر تأمین و حمایت از حقوق شرعی زنان، هزاران شکایت توسط این وزارت حل و فصل شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت خارجه امریکا: واشنگتن تعامل با امارت اسلامی را فرصتی برای حفظ منافع ملی خود می‌داند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید وقتی منافع کشورش در میان باشد، واشنگتن از تعامل با امارت اسلامی دریغ نخواهد کرد.

ودانت پتل گفته است که تعامل با امارت اسلامی نه تنها بهترین راه برای حفظ منافع امریکا، بلکه برای حمایت از مردم افغانستان نیز است.

این سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه (۱۱ثور) در یک نشست خبری گفت که تعامل با امارت اسلامی زمینه گفتگوی مستقیم با آنها را فراهم می‌کند.

به گفته پتل این تعامل فرصتی است برای ادامه فشار بر امارت اسلامی به خاطر آزادی فوری و بدون قیدوشرط شهروندان امریکایی از جمله آنهایی که «به ناحق» گرفتار شده‌اند.

آقای پتل افزود که ایالات متحده از این فرصت‌ها برای گفتگو مستقیم با امارت اسلامی درباره تعهدات در مورد مقابله با تروریسم هم بهره می‌برد. او تاکید کرد که مسائل حقوق بشری نیز در دستور کار قرار دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!