Connect with us

رویداد های اخیر

تحول: چرا باوجود فشارها بالای پاکستان هنوز هم در افغانستان راکت پراگنی میکند؟

منتشر شده

در

رویداد های اخیر

اردوی پاکستان: شواهد غیر قابل انکار از حضور تی‌تی‌پی در خاک افغانستان وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

اردوی پاکستان یک بار دیگر ادعا کرده است که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان استفاده می‌کند و در این مورد «شواهد غیر قابل انکار» وجود دارد.

احمد شریف چوهدری، سخنگوی اردوی پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز (سه شنبه، ۱۸ ثور) گفت که حوادث اخیر تروریستی در کشورش ریشه در افغانستان دارد.

او تاکید کرد که پاکستان به تلاش‌های ضد تروریزم متعهد است و برای از بین بردن تی‌تی‌پی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

او گفت که نیروهای امنیتی پاکستان تا جایی که ممکن باشد علیه تروریست‌ها پیش خواهند رفت.

چوهدری ضمن تاکید بر اینکه خلافکاران محاکمه خواهند شد، اظهار کرد: «لوی درستیز گفته است که تروریست‌ها در پاکستان جای ندارند.»

سخنگوی اردوی پاکستان درباره موضوع مهاجران افغان، گفت: «میلیون‌ها افغان هنوز در پاکستان زندگی می‌کنند، در حالی که این کشور با تروریزم مبارزه می‌کند. پاکستان به مهاجران افغان کمک کرده است و جهان نیز این را می‌داند.»

وی افزود که وضعیت نظم و قانون در پاکستان به دلیل حضور شهروندان افغانستان خراب شده است و بیش از ۵۶۳ هزار شهروند افغان تا کنون به کشور شان بازگردانده شده اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این امارت اسلامی، حضور تی‌تی‌پی در خاک افغانستان رد کرده و گفته بود که مشکل امنیتی پاکستان ربطی به افغانستان ندارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: از وزیران خود خوش استم و افراد خوب اند و همیشه از من اطاعت می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

رهبر امارت اسلامی افغانستان روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ثور) با اشتراک و سخنرانی در روز پایانی سیمینار سه‌روزه هماهنگی و تنظیم امور تخصصات و جامعات دینی در کندهار گفته است که، پس از روی کار آمدن امارت اسلامی تمامی مخالفان عفو شده‌اند و مانند برادر کنار هم‌دیگر زندگی می‌کنند. 

شیخ هبت‌الله اخندزاده افزوده است که از کارکرد سرپرست وزرا راضی است زیرا به گفته‌ی وی آنان همیشه از او اطاعت می‌کنند.

وی گفته است که: «از وزیران خود خوش استم و افراد خوب اند و همیشه از من اطاعت می‌کنند. اطاعت، قدر و عزت آن‌ها را کنید زیراکه اکرام و اطاعت مختص به امیر نیست بلکه تمام امرا را شامل می‌شود.»

رهبر امارت اسلامی هم‌چنان گفته است که جهان کفر می‌خواهد سیاست را از دین جدا کرده که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند، اما در افغانستان باید علما در سیاست دسترسی داشته باشند و از علما خواسته است تا فرامین امارت اسلامی را برای ملت واضح و ملت را بر تطبیق و اطاعت از فرامین تشویق کنند.

ضیاءالله هاشمی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید، سمینار سه‌روز زیر نام «هماهنگی و تنظیم امور جامعات و تخصصات» برای رییسان، معینان و استادان ریاست عمومی تخصصات و جامعات دینی وزارت تحصیلات عالی به روز شنبه (۱۵ ثور) با سخن‌رانی ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی آغاز شد و روز گذشته )دوشنبه ۱۷ ثور) به‌پایان رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

خانه تجارت قزاقستان در افغانستان افتتاح شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

وزارت صنعت و تجارت خبر داده است که خانه تجارت قزاقستان در افغانستان با حضور سرپرست این وزارت در ولایت هرات افتتاح شد.

طبق خبرنامه این وزارت که امروز (سه شنبه، ۱۸ ثور) منتشر شد، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان را «گام مثبت و موثر» در تحکیم و توسعه روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نمود.

نور الدین عزیزی اظهار کرد که در نتیجه سفر هیات رسمی و سکتور خصوصی افغانستان به‌منظور اشتراک در کنفرانس تواصل تجارتی، نشست‌های تجارتی دو جانبه و نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانه کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۲، صادرات افغانستان به قزاقستان افزایش یافته است.

در همین حال، آرمان یوسینتایف، رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، تاکید کرد که هدف کشورش از افتتاح خانه تجارت در افغانستان، افزایش حجم و ارزش مبادلات تجارتی میان دو کشور می‌باشد و جمهوری قزاقستان علاقه‌مند گسترش روابط تجارتی با امارت اسلامی افغانستان است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!