Connect with us

اخبار ساحوی

مجددی: “پاکستان مسبب اصلی نا امنی ها در افغانستان است”

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس کمیسیون حل منازعات ، مداخلات شبکه استخباراتی پاکستان را مسبب اصلی ناامنی ها در افغانستان میداند و می گوید:” پاکستان میخواست که افغانستان را غلام خود بسازد و حال که به هدف اش نرسیده، به قصد تخریب این کشور برآمده”.

حضرت صبغت الله مجددی در رابطه به عملکرد پاکستان در قبال آفغانستان گفت:” طالب که است از دست ISI  پاکستان است پاکستان میخواهد که یا افغانستان یا غلام شود یا خراب شود حالا که غلام نشدیم میخواهد ما را خراب کند”.

آقای مجددی همچنان طالبان را یک گروه بیرون از مرز میداند و می افزاید:” از اینکه با پاکستان هم سرحد استیم ISI   نه تنها طالبان افغانستان را بلکه طالبان پنجاب، چچنیا و غیره را حمایت میکند خلاصه اینکه این سازمان مردم را استخدام میکند و آنها را تروریست تربیه کرده آنها را میاورند انفجاری و انتحاری میسازند در افغانستان”.

به باور آگاهان ازحکومت های کمونیستی گرفته تا پیروزی مجاهدین وتا به قدرت رسیدن گروه طالبان همواره ازمداخلات شبکه استخباراتی پاکستان در مسایل افغانستان نامبرده میشود، ولی پس از ایجاد نظام جدید در بیشتر از ده سال گذشت این مساله بعضی اوقات تا سرحد تیره گی روابط میان کابل و اسلام آباد بالا رفته است.

آقای مجددی همچنان بخشی از ریشه ناامنی موجود را در سو استفاده رهبران جهادی از سرمایه های دوران جهاد دانسته و آنان را به زراندوزی و بلند منزل ساختن متهم می کند.

حضرت صبغت الله مجددی که یکی از رهبران جهادی و در حال حاضر رییس کمیسیون حل منازعات میباشد؛ روز سه شنبه در نشست حل جنجال های دو گروه از صرافان جلال آباد در کابل صحبت میکرد، بخشی از ریشه های نا امنی را در سوء استفاده رهبران جهادی از پول های جهاد به خاطر ساختن بلند منزل ها و سرمایه اندوزی عنوان نمود.

آما وی از افشای نام آن رهبرانی جهادی که به گفته خودش با سوء استفاده از پول های جهاد ده ها منزل را در شهر کابل ساخته اند اجناب نمود.

از سوی دیگر رییس کمیسیون حل منازعات برای دو گروه از صرافان شهرجلال آباد که بیش از دو سال میان هم خصومت داشتند و چند نفر شان نیز در جریان مناقشات زخمی شده بود خواست تا پس از این برادروار درکنارهم زندگی کنند و فریب کسانی را نخورند که باعث فتنه افگنی در میان شان میشوند.

جهادي رهبر او د افغانستان د ستونزو د هوارولو د كميسيون رئيس حضرت صبغت الله مجددي د دغه مطلب په څرگندولو سره وايي، پاكستان غوښتل افغانستان خپل غلام هېواد كړي، خو اوس چې دغې موخې ته نه دى رسېدلى نو غواړي افغانستان ويجاړ كړي.

نوموړي چې د سې شنبې په ورځ ( د سلواغې دريمه) يې په كابل كې د ننگرهار د سرافانو تر مينځ د ستونزو د هوارولو په ناسته كې خبرې كولې پر جهادي رهبرانو هم تور ولگاوه، چې د لوړ پوړيزو ودانيو د جوړولو په موخه يې له جهاد څخه ناوړه گټه پورته كړي.

د كمونيستي نظام څخه نيولې، د مجاهدينو د دورې او بيا قدرت ته د وسله والو طالبانو تر رسېدو پورې تل اورېدل شوي، چې د پاكستان استخبارات د افغانستان په چارو كې لاسوهنه كوي، خو په هېواد كې د نوي نظام په راتلو سره په تېرو لسو كلونو كې دغه ستونزه ډېر ځل د كابل او اسلام آباد تر مېنځ د اړيكو د كړكېچ تر حده رسېدلې ده.

جهادي مشر او د منازعاتو د حل د كميسيون رئيس صبغت الله مجددي، چې د مجاهيدينو په دوره كې لومړى افغان ولسمشر وو د پاكستان په استخباراتو تور لگوي، چې تل يې د افغانسان په چارو كې لاس وهنه كړې ده.

نوموړې همدا راز زياتوي، چې يو لړ نا امنۍ د دې له امله هم دوام لري، چې جهادي مشرانو د جهاد د دورې شتمنې د ځان لپاره د لوړ پوړيزو ودانيو په جوړولو ولگولې.

خو نوموړې اوسنې شرايط د هغو جهادي رهبرانو د افشا كولو  لپاره مناسب نه بولي.

ښاغلي مجددي همدا راز د ننگرهار له هغو سرافانو څخه وغوښتل، چې په تېرو دوه كلونو كې يې په خپلو كې ستونزې درلودې او په شخړو كې يې د څو كسانو د د ټپې كېدو رپوټونه هم خپاره شوي دي وغوښتل، چې له دې وروسته د ورورۍ په فضا كې ژوند وكړي او د نورو په لمسون ځانونو ته ستونزې جوړې نه كړي.

Advertisement

اخبار ساحوی

حاکم دبی پروژه ترمینال ۳۵ میلیارد دالری میدان هوایی آل مکتوم را تصویب کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۳)

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، پروژه ترمینال مسافربری جدید در میدان هوایی آل مکتوم را به ارزش تقریبی ۳۵ میلیارد دالر تصویب کرد.

به گفته او، میدان هوایی بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت ۲۶۰ میلیون مسافر و پنج برابر فرودگاه بین‌المللی دبی خواهد بود و تمامی فعالیت‌ها در فرودگاه دبی طی سال‌های آینده به فرودگاه آل مکتوم منتقل خواهد شد.

شیخ محمد افزود فرودگاه آل مکتوم شامل ۴۰۰ دروازه ترمینال و پنج خط پرواز خواهد بود.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شرکت هوایی امارات، نیز در این ارتباط گفت که میدان هوایی آل مکتوم خانه جدید این شرکت حامل پرچم امارات و شرکت هوایی خواهر آن یعنی «فلای‌دبی» و همچنین تمام شرکای هوایی است که به دبی پرواز دارند.

پل گریفیت، مدیرعامل میدان‌های هوایی دبی، نیز گفت این اقدام «موقعیت دبی به عنوان یک قطب هوانوردی پیشرو در صحنه جهان را تثبیت خواهد کرد.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که چین میزبان گفتگوها بین حماس و رقیب آن فتح برای وحدت فلسطین خواهد بود که یک موضوع قابل توجه در دیپلوماسی در مورد فلسطین همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه است.

پس از حمله حماس بر اسرائیل در هفتم اکتوبر سال گذشته، اسرائیل سوگند یاد کرده است که این گروه را نابود می‌کند. حملات اسرائیل بر غزه تا کنون بیش از ۳۴ هزار کشته بر جای گذاشته است.

فتح جنبش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است که از حمایت غرب برخوردار بوده و در کرانه باختری زیر اشغال اسرائیل، حکمرانی محدودی دارد.

حماس و فتح از زمانی که افراد حماس در جنگی کوتاه در سال ۲۰۰۷ فتح را از غزه بیرون راندند، نتوانسته اند که اختلافات سیاسی خود را حل کنند. واشنگتن از اقدامات برای آشتی دادن این دو گروه هراس دارد، زیرا از تشکیلات خودگردان حمایت می‌کند اما حماس را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد.

یکی از مقامات فتح به رویترز گفت که هیاتی به رهبری عزام الأحمد، مقام ارشد این گروه به چین رفته است. یک مقام حماس گفت که تیم این جناح برای مذاکرات به رهبری موسی ابومرزوق، یکی از مقامات ارشد حماس، اواخر روز جمعه به چین پرواز خواهد کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، تصریح کرد: «ما از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان ملی فلسطین حمایت می‌نماییم و از همه جناح‌های فلسطینی در دستیابی به آشتی و افزایش همبستگی از طریق گفتگو و مشورت حمایت می‌کنیم.»

از زمان آغاز جنگ غزه، این اولین باری است که یک هیات حماس به چین می‌رود. به گفته وزارت خارجه چین، یک دیپلومات چینی به نام وانگ کجیان ماه گذشته در قطر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرده بود.

این دیپلومات مستقر در بیجینگ گفت که هدف از این مذاکرات حمایت از تلاش‌ها برای آشتی دادن دو گروه رقیب فلسطینی است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

بریتانیا تحریم‌های جدید علیه صنعت طیاره بی‌پیلوت سازی ایران وضع کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

بریتانیا روز پنجشنبه در واکنش به حمله ایران بر اسرائیل در اوایل ماه جاری میلادی، تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت ساخت طیاره‌ نظامی بی‌پیلوت ایران اعلام کرد.

این اقدامات که با هماهنگی ایالات متحده و کانادا انجام شده است، چهار کسب و کار و دو رئیس را در شبکه‌ای از شرکت‌های ساخت طیاره‌های بی‌پیلوت هدف قرار می‌دهد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «حمله خطرناک رژیم ایران بر اسرائیل خطر هزاران تلفات غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را با خود داشت.»

وی افزود: «امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کرده اند – ما مسوولان رفتار بی‌ثبات کننده ایران را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

بریتانیا همچنین اعلام کرد که ممنوعیت‌های جدیدی را برای صادرات طیاره‌های بی‌پیلوت و قطعات راکتی به ایران اعمال خواهد کرد تا توانایی‌های نظامی آن را محدود کند.

هفته گذشته، بریتانیا در اقدامی هماهنگ با ایالات متحده، در پی حمله ایران بر اسرائیل، تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و سازمان‌های نظامی ایران اعمال کرد.

ایران در سیزدهم اپریل به عنوان یک حمله انتقام‌جویانه برای حمله به ساختمان سفارت خود در دمشق، طیاره های بدون سرنشین و راکت‌هایی را به سمت اسرائیل پرتاب کرد، اقدامی که خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه را افزایش داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!