Connect with us

رویداد های اخیر

اسماعیل خان: کنگره هفته گذشته جمعیت اسلامی مشروعیت ندارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲, ۱۴۰۰)

محمد اسماعیل خان، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان، میگوید که پس از نشست صلح میان افغان‌ها در ترکیه قرار است این حزب مجمع عمومی برگزار کند.

این در حالی است که  چند روز قبل عطا محمد نور انتخابات کنگره این حزب را برگزار کرد که بر اساس آن وی به عنوان رییس شاخه جدا شده این حزب انتخاب شد.

اسماعیل خان میگوید که قرار نبود انتخابات کنگره برگزار شود و بر اساس همین ملحوظ وی نشست را ترک کرده بود.

 این عضو رهبری جمعیت اسلامی تاکید میکند که کنگره هفته گذشته مورد قبول هیچ یک از اعضای رهبری جمعیت اسلامی نیست.

محمداسماعیل خان، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” این کنگره نه معیاری است، نه واقعی است و نه هم کنگره مورد قبول افراد بزرگ جمعیت اسلامی است.  “

محمداسماعیل خان در این نشست خبری همچنان گفت دلیل اینکه از حزب جمعیت در نشست مسکو دعوت نشد همین چندشاخه بودن آن است.

با این حال صلاح الدین ربانی نیز نسبت به شاخه انشعابی حزب جمعیت به رهبری عطامحمد نور واکنش نشان داده این تصمیم‌ها را خوش باوری‌های سیاسی برخی افراد این حزب میخواند.

صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” در مرحله حساس و تاریخی… شکار دام توطیه دیگری شدند.  “

در مجمع عمومی شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی عطا محمد نور به عنوان رییس این حزب انتخاب شد اما او گفته هر زمانی که اعضای رهبری خواسته باشند کنگره را برگزار کنند، حاضر است که از ریاست کنار برود.

واقف حکیمی، عضو جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” کنگره در ۲۸ حوت برگزار شد کاملا منطبق به ارزش‌ها و معیارها حزبی و عرف جمعیت برگزار شدند.”

این درحالی است که از یکسال به این طرف تنش‎ها در حزب جمعیت اسلامی به وجود آمده است، اعضای رهبری این حزب بارها بریکدیگر تاختند و خواهان برگزاری مجمع عمومی این حزب شدند.

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!