Connect with us

رویداد های اخیر

ترکیه و قطر برای اداره مشترک میدان هوایی کابل توافق کردند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۰)

به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ترکیه و قطر برای اداره مشترک میدان هوایی بین‌المللی کابل در افغانستان توافق کردند.

منابع مذکور در گفتگو با آناتولی گفتند که پس از گفتگو بین کمیته‌های دو کشور، یادداشت تفاهمی بین شرکت‌های ترکی و قطری برای همکاری در اداره میدان هوایی بر اساس مشارکت برابر، امضا شد.

گفته می شود که یادداشت تفاهم مذکور در جریان سفر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به دوحه پایتخت قطر برای شرکت در هفتمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر در ۷ دسامبر، به امضا رسیده است.

این درحالی است که کمیته‌ای مشترک متشکل از مقام‌های ترکیه و قطر روزگذشته به کابل آمدند تا در مورد این توافق با دولت موقت امارت اسلامی و همچنین خواسته‌ها و انتظارات طرف مقابل گفتگو کند.

پیش از این نیز چاووش اوغلو اعلام کرده بود این احتمال مطرح است که این کشور در همکاری با قطر، مدیریت پنج فرودگاه افغانستان را به عهده بگیرد.

قرار است پیشنهادهای مشترکی از سوی هیئت‌های ترکیه و قطر به دولت موقت امارت اسلامی در زمینه اداره میدان‌ها ارائه شود.

پروازها در میدان هوایی بین‌المللی کابل پس از به دست گرفتن قدرت توسط امارت اسلامی در ماه آگوست به حالت تعلیق درآمد و نیروهای امریکایی قبل از ترک این کشور، تجهیزات و یک سیستم رادار در این میدان را نابود کردند.

رویداد های اخیر

Several countries express solidarity with Afghanistan after flash floods kill hundreds

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

Pakistan, Iran, Qatar and the United Arab Emirates have expressed with Afghanistan after flash floods killed more than 300 people and destroyed hundreds of homes in northern Baghlan province.

“The Government and the people of Pakistan express their heartfelt condolences on the tragic loss of life and widespread damage to property caused by heavy rains and flash floods in several provinces of Afghanistan,” Pakistan’s foreign ministry said in a statement. “Pakistan stands in solidarity with the people of Afghanistan during this difficult time.”

Qatar’s foreign ministry said: “The State of Qatar expresses its full solidarity with Afghanistan in face of the destruction caused by massive floods hitting the Baghlan province north of the country, which resulted in deaths and injuries.”

“The Ministry of Foreign Affairs stresses the State of Qatar’s firm support to Afghanistan and its brotherly people, and voiced its complete readiness to cooperate with the relevant authorities in Afghanistan to provide all means to help overcome crises,” it added.

UAE’s Foreign Ministry also expressed “its sincere condolences and sympathy with the friendly people of Afghanistan, and to the families of the victims, as well as its wishes for a speedy recovery for all the injured.”

UN Secretary-General Antonio Guterres expresses his solidarity with the people of Afghanistan.

“The United Nations and its partners in Afghanistan are coordinating with the de facto authorities to swiftly assess needs and provide emergency assistance,” he said.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفیر جاپان در کابل با معین وزارت زراعت دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل با مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دیدار کرده است.

وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار پیرامون گسترش همکاری‌های جاپان در بخش زراعت و مالداری بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشستی اضطراری برای رسیدگی سیلاب‌زدگان بغلان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نشستی را به هدف رسیدگی عاجل به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان با حضور داشت هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل برگزار کرده است.

وزارت مهاجرین به نقل از عبدالرحمن رحمانی، رئیس هماهنگی مساعدت‌های این وزارت نوشته است که هدف از نشست کمک عاجل به سیلاب‌زدگان و چگونگی در نظر گرفتن کمک‌های اولیه می‌باشد.

مولوی شمال خان مصلح، رئیس تثبیت و دریافت راه حل‌های دایمی این وزارت نیز تصریح نموده که سیلاب‌ها در کنار خسارات مالی، در ولسوالی‌های تاله و برفک، برکه، گذرگاه نور، بغلان مرکزی، دوشی، دهنه غوری، خوست و فرنگ و پلخمری تا به حال صدها زخمی و ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

به گفته این وزارت، صد‌ها منزل تخریب و مردم در کوه‌ها در فضای باز بسر می‌برند.

با این حال، وزارت مهاجرین افزوده که تاهنوز آمار نهایی نبوده و روند عملیات نجات هنوز هم با همکاری تیم‌های صحی در جریان است.

محمد عمر هاشمی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز از آمادگی این سازمان در ارایه کمک‌های عاجل به آسیب‌دیدگان اطمینان داده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!