Connect with us

رویداد های اخیر

حنفی: در ۲۰ سال گذشته پنج میلیون تن معتاد شده اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۲۶, ۱۴۰۰)

معاون دوم رییس الوزرا می‌گوید که در جریان اشغال افغانستان، دست کم پنج میلیون شهروند به مواد مخدر معتاد شده که در حال حاضر از سوی حکومت امارت اسلامی تداوی می‌شوند.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرا، که روز گذشته (شنبه، ۲۵ جدی) در یک نشست به مناسبت جمع آوری مالیات صحبت می‌کرد گفت که مسوولیت تداوی معتادان اکنون بر دوش امارت اسلامی است و بدون شک مشکلات فرا راه شان وجود خواهند داشت.

او از مردم میخواهد که برای آبادی کشور شان کمر همت ببندند تا بحران جاری در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و صحی را مدیریت شود.

 حنفی افزود:” ما دیدیم که در دوران اشغال برای آبادی کشور هیچ کار نشده است، مگر جوانان ما معتاد شده و مشکلات اجتماعی افزایش یافته است.”

درهمین حال، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید از آنجایی که برخی کشورهای جهان در جنگ نظامی در افغانستان دچار شکست شده اند، دست به تبلیغات منفی و وضع تعزیرات علیه افغانستان زده اند.

ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات در این باره گفت:” تجارب جهانی ثابت کرده است که آن عده از کشورهای که با تحریم روبرو شده است، آنها کشورها آباد شده است، ما حتما از این مشکلات عبور خواهیم کرد.”

مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که از کمک‌های بشری هر کشوری به مردم افغانستان استقبال می‌کنند، اما به هیچ صورتی زیر بار کمک‌های مشروط شان نخواهند رفت.

رویداد های اخیر

بانک جهانی: با ممنوعیت کشت کوکنار در افغانستان، دهقانان ۱.۳ میلیارد دالر درآمد شان را از دست دادند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

بانک جهانی در یک گزارش تازه در باره افغانستان اعلام کرده است که با ممنوعیت کشت کوکنار در این کشور، دهقانان ۱.۳ میلیارد دالر درآمد شان را که تقریباً برابر با ۸ درصد تولید ناخالص داخلی می‌شود، از دست دادند.

این نهاد گفته است که تولید ناخالص داخلی در افغانستان در دو سال اخیر، ۲۶ درصد کاهش یافته و آینده اقتصادی این کشور نامشخص است.

در گزارش آمده است که نقص‌های ساختاری در بخش خصوصی و کاهش کمک‌های بین المللی مانع هرگونه پیشرفت اقتصادی قابل توجه در افغانستان می‌شود.

بانک جهانی تصریح کرده است که نیم جمعیت افغانستان در فقر به‌سر می‌برند و ۱۵ میلیون نفر با نا امنی غذایی مواجه هستند.

ملیندا گود، رئیس بخش افغانستان بانک جهانی، گفته است: «برای آینده‌ای پایدار، افغانستان باید به سیاست‌های مضر جنسیتی بپردازد، در بخش صحت و آموزش سرمایه گذاری نماید و بر فرصت‌های که در بخش‌های زراعت و استخراج معادن دارد، تمرکز کند.»

بانک جهانی خاطر نشان کرده که افزایش کسر تجارت افغانستان نیز چالش دیگری برای اقتصاد این کشور است. بربنیاد گزارش این بانک، در سال ۲۰۲۳ واردات افغانستان ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۷.۸ میلیارد دالر رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از اشتراک هیات خود در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه اعلام کرده که یک هیات امارت اسلامی در نشست جاری سازمان همکاری‌های اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

پانزدهمین اجلاس دو روزه سران سازمان همکاری‌های اسلامی روز گذشته (شنبه، ۱۵ ثور) آغاز شد.

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) گفت که سخنگو و رئیس بخش سازمان‌های بین المللی این وزارت به نمایندگی از امارت اسلامی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اشتراک کرده اند.

در اعلامیه آمده است که هیات امارت اسلامی در کنار اشتراک در نشست عمومی، با مقامات بلندپایه سازمان همکاری‌های اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو آن دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفتگو خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از توقف تجارت ترکیه با اسرائیل استقبال کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه از اقدام ترکیه برای توقف تجارت با اسرائیل به دلیل حملاتش در غزه استقبال کرده است.

طبق اعلامیه وزارت امور خارجه که امروز یکشنبه (۱۶ ثور) منتشر شد، آقای متقی در دیدار با جنک اونال، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل، از اقدام اخیر انقره دربرابر اسرائیل قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیأت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها به افغانستان بحث شد.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنان در مورد آغاز تجارت افغانستان با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در این دو کشور گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل گفت که کشورش از تحولات اخیر در افغانستان خرسند است و باید برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان تلاش‌های مشترک صورت گیرد.

وی افزود که طی چند روز آینده خطوط هوایی ترکیش پروازهای خود را به کابل آغاز خواهد کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!