Connect with us

رویداد های اخیر

ده‌ها‌ افغان برنامه آموزشی سفارت پاکستان را به پایان رساندند

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۲۸, ۱۴۰۰)

سفارت پاکستان در کابل میگوید که ۸۲ افغان کورس‌ کوتاه مدت زبان انگلیسی و کمپیوتر را در سفارت آن کشور به پایان رسانده اند.

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل در مراسم فراغت این شاگران اشتراک کرده و برای آنان تصدیق نامه اعطا کرده است.

منصور احمد خان از شاگردان خواسته تا به تحصیل شان ادامه بدهد تا باعث پیشرفت کشور شود.

 او از شاگردان خواست تا به بورسیه‌های علامه محمد اقبال ثبت نام کنند تا بتوانند تحصیل شان را در پاکستان ادامه بدهند.

سفیر پاکستان ابراز امیداواری کرده تا صلح و ثبات در افغانستان تامین شود تا زمینه پیشرفت افغانستان نیز مساعد شود.

وی همچنان گفته که کشور اش تلاش میکند تا کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان فراهم کند.

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: از وزیران خود خوش استم و افراد خوب اند و همیشه از من اطاعت می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

رهبر امارت اسلامی افغانستان روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ثور) با اشتراک و سخنرانی در روز پایانی سیمینار سه‌روزه هماهنگی و تنظیم امور تخصصات و جامعات دینی در کندهار گفته است که، پس از روی کار آمدن امارت اسلامی تمامی مخالفان عفو شده‌اند و مانند برادر کنار هم‌دیگر زندگی می‌کنند. 

شیخ هبت‌الله اخندزاده افزوده است که از کارکرد سرپرست وزرا راضی است زیرا به گفته‌ی وی آنان همیشه از او اطاعت می‌کنند.

وی گفته است که: «از وزیران خود خوش استم و افراد خوب اند و همیشه از من اطاعت می‌کنند. اطاعت، قدر و عزت آن‌ها را کنید زیراکه اکرام و اطاعت مختص به امیر نیست بلکه تمام امرا را شامل می‌شود.»

رهبر امارت اسلامی هم‌چنان گفته است که جهان کفر می‌خواهد سیاست را از دین جدا کرده که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند، اما در افغانستان باید علما در سیاست دسترسی داشته باشند و از علما خواسته است تا فرامین امارت اسلامی را برای ملت واضح و ملت را بر تطبیق و اطاعت از فرامین تشویق کنند.

ضیاءالله هاشمی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید، سمینار سه‌روز زیر نام «هماهنگی و تنظیم امور جامعات و تخصصات» برای رییسان، معینان و استادان ریاست عمومی تخصصات و جامعات دینی وزارت تحصیلات عالی به روز شنبه (۱۵ ثور) با سخن‌رانی ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی آغاز شد و روز گذشته )دوشنبه ۱۷ ثور) به‌پایان رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

خانه تجارت قزاقستان در افغانستان افتتاح شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

وزارت صنعت و تجارت خبر داده است که خانه تجارت قزاقستان در افغانستان با حضور سرپرست این وزارت در ولایت هرات افتتاح شد.

طبق خبرنامه این وزارت که امروز (سه شنبه، ۱۸ ثور) منتشر شد، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان را «گام مثبت و موثر» در تحکیم و توسعه روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نمود.

نور الدین عزیزی اظهار کرد که در نتیجه سفر هیات رسمی و سکتور خصوصی افغانستان به‌منظور اشتراک در کنفرانس تواصل تجارتی، نشست‌های تجارتی دو جانبه و نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانه کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۲، صادرات افغانستان به قزاقستان افزایش یافته است.

در همین حال، آرمان یوسینتایف، رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، تاکید کرد که هدف کشورش از افتتاح خانه تجارت در افغانستان، افزایش حجم و ارزش مبادلات تجارتی میان دو کشور می‌باشد و جمهوری قزاقستان علاقه‌مند گسترش روابط تجارتی با امارت اسلامی افغانستان است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر: قدرت‌های جهان تلاش می‌کنند جلو پیشرفت اقتصادی و سیاسی ما را بگیرند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفته است که قدرت‌های بزرگ جهان تلاش می‌کنند که جلو پیشرفت اقتصادی و سیاسی امارت اسلامی را بگیرند.

ملا عبدالغنی برادر این مطلب را در مراسم فراغت نیروهای اردوی ملی از مرکز تعلیمی قول اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید بیان کرده است.

او تصریح کرده است: «قدرت‌های بزرگ جهان به امارت اسلامی به دیده‌ شک می‌نگرند و هنوز هم تلاش دارند جلو پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی ما را بگیرند، ولی ما و شما باید هوشیار و بیدار باشیم.»

نزدیک به سه سال از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان می‌گذرد، اما هیچ کشوری تا کنون آن را به‌حیث حکومت به رسمیت نشناخته است. تحریم‌های اعمال شده بر سکتور بانکی افغانستان تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور داشته است.

جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی شرایطی را از جمله تامین حقوق زنان و ایجاد حکومت همه شمول تعیین کرده است.

اما امارت اسلامی می‌گوید که حقوق زنان طبق شریعت تامین است و از اقوام مختلف در کابینه حضور دارند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!