Connect with us

رویداد های اخیر

امریکا: امارت اسلامی بر تصمیم هایش در مورد زنان و دختران افغان تجدید نظر کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۱)

ایالات متحده امریکا در ادامه واکنش هایش این بار اما از افزایش فشارها بر امارت اسلامی سخن زده است.

وزارت خارجه امریکا میگوید، اگر حاکمان جدید افغانستان در تصمیم‌‌‌های ‌شان در مورد زنان و دختران افغان تجدید نظر نکنند، واشنگتن فشار‌ها بر این حکومت را افزایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید دارد که این موضوع را با دولت جدید شریک ساخته اند و در عین حال ابزار‌های هم در دست دارند که در صورت لغو نشدن محدودیت‌‌ها بر زنان و دختران، حاضر اند آنها را به اجرا بگذارند.

امارت اسلامی اما مسئله حجاب را موضوع داخلی افغانستان میداند و اظهار نظرهای بیرونی را مداخله تلقی میکند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که اگر امارت اسلامی بر تصمیم هایش در مورد زنان و دختران افغان تجدید نظر نکند با فشارهای امریکا روبه رو خواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که:” ما با متحدان خود فشارهای بیشتر را بر طالبان(امارت اسلامی) وارد خواهیم کرد تا آنها تصامیم خود را تغییر دهند، ما از روش‌های کار خواهیم گرفت که به سود طالبان (امارت اسلامی) نخواهد بود”.

طرح تازه امارت اسلامی در مورد حجاب با واکنش‌های داخلی هم روبه رو شده برخی‌ها موافق و برخی‌ها هم مخالف آن هستند.

موافقان این طرح می‌گویند که از اینکه افغانستان کشور اسلامی است و نیاز به پوشش حجاب مورد پذیرش اعتقاد دینی جامعه دارد اما مخالفان این طرح می‌گویند که حقوق بشری زنان در این طرح نقض شده است.

امارت اسلامی اما حجاب را در نظام اسلامی یک اصل مهم میداند و می‌گوید که این موضوع داخلی است و افغانستان نمیتواند نظم اجتماعی‌اش را مطابق میل جهان برقرار کند.

برخی از اعضای امارت اسلامی در شبکه‌های اجتماعی کشورهای غربی را به نقض حقوق زنان متهم میسازند و می‌گویند که در فرهنگ غرب بیشتر به زنان اهانت می‌شود.

رویداد های اخیر

Regional countries should jointly expand stability and development: Deputy PM

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

Mawlawi Abdul Kabir, Political Deputy Prime Minister, has said in a meeting with the Deputy Prime Minister of Kazakhstan in Kabul that regional countries should play their role in the implementation of large regional projects.

Kabir also invited Kazakh businessmen to invest in Afghanistan, his office said in a statement.

He added that the Islamic Emirate fully controls Afghanistan’s borders, has eliminated drugs and corruption, and restored national sovereignty.

According to the statement, Deputy Prime Minister of Kazakhstan Serik Zhumangarin appreciated the progress made by the Islamic Emirate in Afghanistan and said that his country is ready for long-term trade, transit and investment relations with Afghanistan.

Zhumangarin expressed his country’s readiness to grant scholarships to Afghan youth and added that Afghanistan is currently an example of a peaceful country in the region, and due to this, the world wants to establish relations with the Islamic Emirate in various fields.

He also called for the start of direct flights between Kabul and Almaty and said that his country is ready for bilateral cooperation with the Afghan government in the cultural field.

Continue Reading

رویداد های اخیر

صلیب سرخ: شدت اخراج مهاجران افغان از پاکستان کاهش یابد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

یک مقام ارشد صلیب سرخ از حکومت پاکستان خواسته است که شدت اخراج مهاجران افغان را کاهش دهد تا به آنان به‌گونه بهتر رسیدگی شود.

الکساندر متیو، مسوول بخش آسیا و اقیانوس آرام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، به خبرنگاران در دوحه گفته است که چالش‌های پیش روی عودت کنندگان افغان از پاکستان یکی از چندین موضوع مهمی بود که او در مورد آن با مقامات امارت اسلامی در کابل گفتگو کرده است.

وی افزود: «می‌دانید که در ماه‌های اخیر بیش از نیم میلیون نفر از مرز عبور کرده‌اند و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد تعداد زیادی از برگشت کنندگان جدید خواهیم بود.»

به گفته وی، این احتمالاً بزرگترین جریان نقل مکان جمعیت در یک دوره زمانی کوتاه در آسیا پس از سال ۲۰۱۷ میان میانمار و بنگله‌دیش است.

پاکستان از ماه اکتوبر سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغان فاقد اسناد را اخراج کرده است.

آقای متیو خاطرنشان کرد که بسیاری از عودت کنندگان ده ها سال در پاکستان زندگی کرده اند و برای شروع یک زندگی جدید در افغانستان، بدون حمایت حکومتی یا بین المللی، آمادگی ندارند.

به گفته وی، کودکان نیمی از عودت کنندگان را تشکیل می‌دهند و موارد سوء تغذیه در میان آنان افزایش یافته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امانوف: ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه تاپی است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

رئیس اجراییه‌ای پروژه تاپی گفته است که ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه ساخت خط لوله گاز از طریق افغانستان به پاکستان و هند است.

محمد میرات امانوف در نشست «سرمایه گذاری ترکمنستان در بخش انرژی» در پاریس گفته است که این کشور در پروژه تاپی مطابق با قوانین بین المللی به پیشرفت‌هایی دست یافته است.

وی افزود: «ترکمنستان در حال پیشرفت قابل توجهی در ساخت خط لوله گاز طبیعی تاپی است که هدف آن تامین سالانه ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز به جنوب آسیا می‌باشد.»

امانوف تاکید کرد که ساخت لوله گاز در ترکمنستان تکمیل شده است و اکنون در مورد پیشبرد پروژه فراتر از این کشور مطابق با ستندردهای بین المللی بحث می‌شود.

رئیس اجرائیه‌ای پروژه تاپی همچنان خاطر نشان کرد که با استفاده از گاز طبیعی، انتشار گاز کاربن دای اکساید در هوا کاهش خواهد یافت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!