Connect with us

رویداد های اخیر

بازدید سرپرست وزارت دفاع از خط فرضی دیورند در پکتیا

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع می‌گوید که محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع در سفرش به ولایت پکتیا از مرز میان افغانستان و پاکستان دیدن کرده است.

قول اردوی ۲۰۳ منصوری امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سرپرست وزیر از پوسته‌های سرحدی خط فرضی دیورند در ولسوالی زازی آریوب ولایت پکتیا بازدید کرده است.

دراین دیدار آقای یعقوب گفته است که حکومت آنها خواهان روابط خوب با تمام کشورهای همسایه هستند، هم‌چنان وی از کشورهای همسایه خواسته است که با افغانستان نیز روابط خوب داشته باشند.

در این اعلامیه به نقل آقای یعقوب آمده است که افغانستان بر خاک دیگران تجاوز نمی‌کند و به دیگران نیز اجازه تجاوز به خاک افغانستان را نمی‌دهد.

رویداد های اخیر

حنفی خواستار همکاری سازمان جهانی صحت در بخش‌های مختلف در افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با یک مقام بلندپایه سازمان جهانی صحت در کابل خواستار همکاری این سازمان در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد کلینیک‌ها در مناطق دور افتاده و آموزش متخصصان شده است.

طبق خبرنامه معاونیت اداری ریاست الوزرا، در این دیدار عبدالسلام حنفی خاطر نشان کرد که با حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، تحولات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر، جمع آوری و تداوی معتادان، ریشه کن کردن فساد اداری و تامین امنیت سرتاسری در کشور به‌وجود آمده است.

او از سازمان جهانی صحت خواست که کرسی افغانستان را به نماینده امارت اسلامی واگذار نماید و در جلسات بورد اجراییه‌ای و نشست‌های رهبری منطقه مدیترانه، عضویت افغانستان را اعاده کند.

آقای حنفی همچنان خواستار همکاری سازمان‌های بین المللی در امر ارایه معیشت بدیل کشت کوکنار و ارایه کمک به سیلاب زدگان شد.

معاون اداری ریاست الوزرا ضمن تاکید بر اینکه محو پولیو یکی از اولویت‌های امارت اسلامی می‌باشد، از سازمان جهانی صحت خواست که در بخش فعال سازی لابراتوارهای تشخیص پولیو و تامین واکسین آن، ایجاد مرکز تداوی سرطان، جلوگیری از سوء تغذیه در میان کودکان و تامین آب آشامیدنی صحی همکاری کند.

طبق خبرنامه دفتر معاونیت اداری ریاست الوزرا، حنان حسن بلخی، رئیس عمومی منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی صحت در این دیدار گفت که بحث سلامت برای این سازمان غیرسیاسی و از اولویت‌های این سازمان است.

او به دستاوردهای امارت اسلامی در زمینه های مختلف اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که در بخش صحت و معارف شرایط بهتری برای افغان‌ها فراهم شود.

خانم بلخی توضیح داد که سازمان جهانی صحت به همراه سایر سازمان‌های بین المللی و اتحادیه اروپا یک پروژه سه ساله دارد که شامل ایجاد مراکز صحی در ولایات مختلف افغانستان می‌باشد.

او همچنان از تلاش‌های امارت اسلامی در امر مبارزه با فلج اطفال ابراز قدردانی کرد و افزود که موضوع تامین معیشت بدیل برای دهقانان افغان را با سازمان جهانی صحت و سایر سازمان‌های مربوطه در میان خواهد گذاشت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

شرکت کنندگان نشست سران سازمان همکاری‌های اسلامی بر آموزش دختران در افغانستان تاکید کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

شرکت کنندگان پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه در گامبیا از امارت اسلامی افغانستان خواستند تا به حقوق دختران و زنان افغان برای تحصیل و کار احترام بگذارد.

آنان در اعلامیه پایان این نشست حق تحصیل و کار را از جمله حقوق اساسی دختران و زنان افغان توصیف کرده و خواستار گفتگوهای بیشتر با مقامات امارت اسلامی در این زمینه شدند.

علاوه بر این، اشتراک کنندگان نشست بر ضرورت تلاش بیشتر برای رسیدگی به چالش‌های مربوط به گروه‌های قومی، مواد مخدر، تروریزم و مسائل اجتماعی برای تضمین حکومت همه شمول و صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید کردند.

هیات‌های ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در این کنفرانس که تحت عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شده بود، شرکت کردند.

در این اجلاس هیاتی از امارت اسلامی نیز حضور داشت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

نماینده‌ دایمی افغانستان در جینوا می‌گوید که شورای حقوق بشر سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرده است. نصیراحمد اندیشه در نشست جینوا گفته است که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، ۲۴۳ توصیه از سوی ۷۰ کشور نشان دهنده بدترشدن اوضاع حقوق‌ بشری در افغانستان است.

احمد اندیشه در این نشست بیان کرده است: «گزارش ملی افغانستان به هدف ارایه یک گزارش جامع و کامل از واقعیت‌های اساسی بحران رو به وخامت حقوق بشر در افغانستان تهیه شده است. این گزارش ضمن تأکید بر وخامت بحران حقوق بشری، بر نیاز و نگرانی فوری مردم افغانستان نیز پرداخته است.»

در بررسی وضعیت حقوق ‌بشری افغانستان در دوره‌ چهارم، ۲۴۳ دیدگاه از سوی ۷۰ کشور جهان دریافت شده که از بدترشدن وضعیت حقوق‌ بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند تا تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان انجام شود.

با این حال، امارت اسلامی همواره حقوق بشر را موضوع داخلی کشور دانسته و تأکید کرده است که حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در کشور بیش از هر زمان دیگر تأمین است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در این مورد گفته است: «حقوق اسلامی و شرعی تمام اتباع افغانستان تأمین است. امارت اسلامی به تأمین حقوق شهروندان متعهد است.»

نگرانی‎ها درباره اوضاع حقوق بشری در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه هفته گذشته، شورای حقوق بشر ملل ‌متحد در نشستی اوضاع حقوق بشری را در افغانستان به شدت نگران کننده دانست. اما امارت اسلامی تأکید کرده است که جامعه‌ جهانی از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری و سیاسی می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!