Connect with us

رویداد های اخیر

به ‌دنبال کشته شدن الظواهری امریکا به شهروندانش در سراسر جهان هشدار داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در پی کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده توسط طیاره‌های بدون سرنشین امریکا، وزارت خارجه این کشور به شهروندان آمریکایی در سراسر جهان هشدار داد.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد کشته شدن الظواهری باعث وقوع حملات احتمالی علیه شهروندان امریکایی در سراسر جهان خواهد شد. شهروندان امریکایی باید نسبت به حملات تلافی جویانه در پاسخ به مرگ الظواهری آگاه باشند.

در این بیانیه از شهروندان امریکایی خواسته شده تا از سفر به کشورهای دیگر خودداری کنند. اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی در حال طراحی حملات انتقام جویانه علیه منافع ملی امریکا در مناطق مختلف در سراسر جهان هستند.

در پیام هشدار صادر شده، هیچ اشاره‌ای به خطر وقوع این حملات در خاک امریکا نشده اما نسبت به احتمال انجام عملیات‌های آدم ربایی، بمب گذاری، ترور و آدم کشی علیه شهروندان امریکا هشدار داده شده است.

در این بیانیه درباره تهدید ادامه دار گروه‌های تروریستی، اعتراضات و دیگر اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و منافع مردم آمریکا در سراسر جهان، ابراز نگرانی شده است.

علاوه بر این، به شهروندان امریکا در دیگر کشورها توصیه شده تا اخبار محلی را پیگیری کرده و تماس خود با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری را حفظ کنند.

این بیانیه یک روز پس از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده توسط طیاره‌های بدون سرنشین امریکا صادر شد.

منابع خبری امریکا روز دوشنبه اعلام کردند ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده و جانشین اسامه بن لادن در افغانستان کشته شد.

رویداد های اخیر

کار ساخت آخرین بخش پروژه خط آهن خواف – هرات آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

کار ساخت فاز دوم قطعه چهارم پروژه خط آهن خواف – هرات که افغانستان را به ایران وصل می‌کند، افتتاح شده است.

این بخش حدود ۴۷ کیلومتر طول دارد که هزینه مجموع آن ۵۳ میلیون دالر می‌باشد و قرار است تا کمتر از دو سال این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

شرکت سهامی گاما و دو شرکت از ترکیه و روسیه مشترکاً در این پروژه کار می‌کنند.

مسوولان خط آهن کشدر می‌گویند که این آخرین قسمت پروژه خط آهن خواف – هرات است که از ساحه رباط پریان ولسوالی زنده جان هرات آغاز و تا میدان هوایی بین المللی خواجه عبدالله انصاری و شهرک صنعتی هرات می‌رسد.

با تکمیل این فاز، پروژه اتصال منطقه‌ای هرات به راه‌آهن ایران و بنادر این کشور تکمیل خواهد شد که با آن زمینه افزایش سطح انتقال اموال تجارتی بین آسیای مرکزی و جنوبی فراهم می‌شود.

کار ساخت خط آهن هرات- خواف از خاک ایران تا منطقه روزنک هرات تکمیل شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قمی: اگر می‌خواهیم به شرایط بُن بازنگردیم در افغانستان باید حکومت همه شمول روی کار آید

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

نماینده خاص ایران برای افغانستان گفته که افغانستان متعلق به همه افغان‌ها است و باید حکومتی متشکل از نمایندگان همه اقوام در این کشور روی کار بیاید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن کاظمی قمی در اجتماع مهاجران افغان در قم اظهار کرده که در افغانستان واقعیتی شکل گرفته که همه واقعیت نیست.

او تصریح کرد: «ما به صراحت گفته‌ایم افغانستان برای همه افغانستانی‌هاست و اگر می‌خواهیم به شرایط بُن بازنگردیم باید به این مساله توجه کنیم.»

قمی تاکید کرد که ایران ضمن تعامل با امارت اسلامی، مشورت‌های خود را نیز به حاکمان جدید افغانستان می‌دهد.

وی افزود: «دولتِ متشکل از افراد صالح از تمامِ قومیت‌ها می‌تواند رمز ثبات سیاسی و شروع سازندگی در افغانستان باشد که جمهوری اسلامی همین سیاست را در پیش دارد.»

نماینده خاص ایران برای افغانستان همچنان با اشاره به داعش، امریکا را به تداوم سیاست‌های مداخله گرانه و بی ثبات کننده در افغانستان متهم کرد و گفت : «امروز امریکایی‌ها بیش از دیروز در افغانستان خباثت می‌کنند.»

قمی تصریح کرد که هزینه سیاست‌های مداخله‌جویانه امریکا در منطقه را مردم افغانستان می‌پردازند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که حکومت کنونی همه شمول است و نمایندگان همه اقوام در آن حضور دارند.

در دسمبر سال ۲۰۰۱، یک کنفرانس بین المللی در باره افغانستان در شهر بن آلمان به هدف ایجاد حکومت جدید در پی تهاجم امریکا برگزار شده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: خواهان تعامل با جهان بر اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که سفر مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی به کشورها بیانگر آنست که امارت اسلامی خواستار تعامل با تمام جهان به شمول کشورهای همسایه و منطقه بر اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌باشد.

مولوی عبدالکبیر این مطلب را روز شنبه (۵ جوزا) در دیدار با نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت که اخیراً برای اشتراک در یک نشست اقتصادی به تاتارستان روسیه سفر کرده بود، بیان نمود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت سفرش را به روسیه در بخش‌های صادرات و تجارت پر از دستاورد خواند و گفت که شرکت‌ها و نهادهای روسی برای سرمایه گذاری در افغانستان ابراز علاقه‌مندی کردند.

وی افزود که در این سفر نمایندگی خوبی از امارت اسلامی کرده و به اشتراک کنندگان نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام اطمینان داده که در افغانستان زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

پانزدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با اشتراک نمایندگان ۸۰ کشور در تاتارستان برگزار شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!