Connect with us

تجارت

وزارت مالیه: گمرکات کشور قبل از اتمام سال مالی جاری به هدف عوایدی خویش دست یافت

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۱۷, ۱۴۰۱)

وزارت مالیه امارت اسلامی افغانستان امروز (چهارشنبه ۱۷حوت) گفته است که عواید گمرکی کشور به ۱۰۵ میلیارد افغانی رسیده است.

به گفته مسوولان در وزارت مالیه، هدفی را که در جمع‌آوری عواید در گمرکات کشور تعین کرده بودند به آن دست یافته و عواید گمرکی کشور به ۱۰۵ میلیارد افغانی می‌رسد.

به گفته‌ی مسئولین این وزارت ریاست عمومی گمرکات توانسته است این هدف را پانزده روز پیش از ختم سال مالی بدست آورد و عواید گمرکی را بالاتر از هدف تعین شده جمع‌آوری کند.

در اعلامیه وزارت مالیه آمده است که عواید گمرکات تا ۱۵ روز دیگر به بیش از ۱۱۰ ملیارد افغانی خواهد رسید.

شفافیت در روند جمع‌آوری عواید و انتصاب تیم‌های کاری متخصص از عوامل افزایش عواید گمرکات گفته شده است.

این درحالی است که عواید کمرکی در سال مالی ۱۴۰۰، ۶۴ میلیارد افغانی و در سال مالی ۱۳۹۹، ۷۲ میلیارد افغانی به دست آمده بود.

این وزارت گفته است که :«قبل از حاکم شدن دوباره امارت اسلامی، گمرکات کشور هیچ‌گاه نتوانسته بود که هدف تعین شده از طرف وزارت مالیه را تکمیل نماید و این اولین بار است که گمرکات کشور هدف عوایدی خود را تکمیل نموده و حتی عواید آن از هدف تعین شده بالا رفته است.»

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور به ایران سفر کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۳, ۱۴۰۳)

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ثور) می‌گوید که، نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت در رأس یک هیأت اقتصادی و تجارتی وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

عبدالسلام جوادآخندزاده می‌گوید که هدف از سفر نورالدین عزیزی شرکت در نشست “تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور”  و گفتگو در باره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت ولایت سیستان آن‌کشور است.

به گفته‌ای سخنگوی وزارت صنعت و تجارت آقای عزیزی با مقام‌های ایرانی در مورد تقویت ترانزیت از مسیر چابهار گفتگو نموده است.

به گفته آقای جوادآخندزاده هیأت افغانستان با مقام‌های ولایت سیستان و بلوچستان ایران در مورد تقویت ترانزیت از مسیر چابهار بحث کرده و گفته اند که چالش‌هایی دراین زمینه وجود دارد ه باید رفع شود.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که نورالدین عزیزی با مقام‌های ایرانی در باره  کاهش قیمت‌ها، مشخص شدن زمین‌هایی که در بندر چابهار در اختیار تاجران افغان قرار می‌گیرد، تعیین مسیر امتیازی و اختصاصی برای اموال ترانزیتی و فراهم کردن تسهیلات در سرک‌های ریلی، بحث کرده اند.

دوطرف هم‌چنان توافق کرده اند که برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار، کمیته‌ مشترک تخنیکی را در سطح ولایت ایجاد شده و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

Continue Reading

تجارت

ازبکستان قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دالر با افغانستان امضاء کرده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

ازبکستان قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دالر را با افغانستان امضا کرده است. رسانه‌های ازبکستانی گزارش داده اند که تاشکند با امضای قراردادهای صادراتی جدید، می‌خواهد قراردادهای تجاری و صادراتی بیش‌تری با افغانستان امضاء کند.

بر بنیاد این گزارش‌، این قراردادها در جریان سفر سه روزه تاجران افغان به تاشکند امضاء شده‌اند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ازبکستان گفته است، دو کشور هم‌چنان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت مشترک اوزبیکستان-افغانستان اند که ۱۸ شرکت افغانی عضویت این شورا را خواهد داشت.

افغانستان در حال حاضر سالانه به ارزش ۷ میلیارد دالر کالا وارد می‌کند که بخش بزرگ آن از ازبکستان و یا از طریق ازبکستان وارد می شود.

درهمین حال، به باور آگاهان ظرفیت‌های بیشتری برای  افزایش همکاری‌های تجارتی میان دو کشور وجود دارد.

پیشتر یک هیأت بلند پایه ازبکستان به رهبری وزارت خارجه آن‌کشور به کابل سفر کرده بود و در این سفر مقام‌های بلند پایه دو کشور تعهد سپردند که همکاری‌ها گسترش میدهند.

Continue Reading

تجارت

عزیزی: از سرمایه‌گذاران مالیزیا می‌خواهیم تا در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با نمایندگان از وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت داخله و نماینده دفتر صدراعظم مالیزیا برای افغانستان به ریاست دکتر شازلینا بنت ذین العابدین دیدار و ملاقات نمود.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که، در این دیدار دو طرف روی تجارت دوجانبه، برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی جهت استحکام روابط تجارتی دو کشور، بیلانس تجارت افغانستان و مالیزیا، ایجاد بازار برای محصولات افغانستان از جمله قالین، پنبه، سنگ‌های معدنی بحث و گفتگو نمودند.

به گفته این وزارت در پایان این دیدار سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای منطقه در افغانستان؛ از سرمایه‌گذاران کشور مالیزیا نیز خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!