Connect with us

تجارت

عواید ریاست صنعت و تجارت ولایت کندز ۴۸ درصد افزایش یافته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۱)

مسوولان می‌گویند که عواید ریاست صنعت و تجارت ولایت کندز ۴۸ درصد و شاروالی مرکز این ولایت ۴۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است .

به گفته مسوولان ریاست صنعت و تجارت کندز، این نهاد از بهر تمدید و توزیع جواز به شرکت‌های تولیدی بیش از ۱۲ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

محمد رحیم سیرت، رییس صنعت و تجارت کندز، می‌گوید: «در سال جدید به تعداد ۱۱۲ نفر جواز جدید توزیع و جواز ۳۰۳ نفر را تمدید کردیم که از مدرک‌ جوازها، عواید ما ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.»

مسوولان شاروالی کندز هم‌چنان اعلام کرده‌اند که در ۱۱ ماه سال روان ۱۲۰ میلیون افغانی از بخش‌های مختلف این اداره عواید جمع‌آوری کرده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تاج الدین سهاک، سخنگوی شاروالی کندز، می‌گوید: «از بخش‌های مختلف مانند محصول صفایی، تعرفه گمرکی، جوازهای اصناف و کرایه ملکیت‌ها ۱۲۰ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری کرده‌ایم. در ۱۲ ماه سال گذشته، ۸۶ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده بود.»

اما دکانداران و مالکان شرکت‌های تولیدی در کندز از نبود بازار شکایت دارند. آنان می‌گویند در گذشته به خارج از کشور صادرات داشتند، اما در حال حاضر صادرات آنان کاهش یافته است.

وسیم اکرم، متشبث، گفت: «در گذشته ما به ایران پاکستان وعراق صادرات داشتیم، اما صادرات ما نسبت به گذشته کمرنگ شده است. از حکومت می‌خواهیم برای فراهم کردن زمینه صادرات با ما همکاری کنند.»

این در حالی است که مسوولان محلی کندز می‌گویند همواره به‌خاطر ایجاد سهولت برای تجار و سرمایه‌گذاران تلاش کرده‌اند. آنان ابراز امیدواری می‌کنند که در سال جدید تلاش‌های شان جهت بازاریابی خارجی شرکت‌های تولیدی نتیجه خوب بدهد.

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون صدر اعظم روسیه دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با الیکسی اوورچوک، معاون صدر اعظم روسیه در امور همکاری‌های بین المللی، سرگئی پاولوف، رئیس عمومی خط آهن روسیه، و دیمیتری زفیریف، معاون وزارت ترانسپورت روسیه دیدار کرده است.

طبق خبرنامه وزارت صنعت و تجارت که امروز (جمعه) منتشر شد، در این دیدار دو طرف در مورد افزایش و بیلانس تجارت دو جانبه، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغانستان، سرمایه گذاری روسیه در پروژه های معادن و بند های آبی افغانستان، و سهم افغانستان در دهلیز ترانسپورتی بین‌المللی شمال-جنوب گفتگو کردند.

آنان همچنان در باره کاهش هزینه انتقالات اموال از طریق خط آهن روسیه، رفع مالیه صادراتی بر مواد اولیه، ترتیب و تنظیم سفر هیات به بندر های استراخان و مخاچکالا و برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه تولیدات و محصولات افغانستان در مسکو بحث نموده و در زمینه توافقات نیز صورت گرفت.

Continue Reading

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با رییس جمهور تاتارستان دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت در سفرش به تاتارستان با رییس جمهور این کشور دیدار کرده است.

وزارت صنعت و تجارت روز چهارشنبه (۲۶ ثور) با نشر خبرنامه‌ای از دیدار عزیزی با رستم مینیخانوف، رییس جمهور تاتارستان در حاشیه کازان فورم خبر داده است.

طبق خبرنامه، مینیخانوف از اشتراک عزیزی در «پانزدهمین فورم بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام» قدردانی کرده است.

در خبرنامه آمده است که دو طرف در مورد تجارت دوجانبه، ایجاد خانه تجارت روسیه در افغانستان، سفر رییس جمهور تاتارستان به کابل، سرمایه‌گذاری در تولید برق، انتقال آب، معادن، همکاری‌های کلتوری، اقتصادی و سایر موارد گفتگو کرده‌اند.

این درحالیست که سال گذشته نیز نورالدین عزیزی در رأس هیاتی به تاتارستان رفته بود.

این گردهمایی همه‌ساله از سوی‌ روسیه برگزار می‌شود و چهاردهمین دور این اجلاس نیز ماه ثور سال گذشته در همین کشور برگزار شده بود.

Continue Reading

تجارت

اداره ملی احصائیه: ارزش صادرات و واردات سال گذشته به ۱۰.۳ میلیارد دالر می‌رسد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

اداره ملی احصائیه و معلومات روز چهارشنبه (۲۶ثور) گفته است که، در سال گذشته ارزش صادرات به یک میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر و ارزش واردات به ۸ میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر می‌رسد.

به گفته این اداره میوه‌‌جات در میان اقلام صادراتی کشور در سال گذشته بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش صادرات آن به ۶۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر می‌رسد.

به همین ترتیب نباتات طبی، مواد معدنی و سبزیجات در جایگاه دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

هم‌چنان سال گذشته مواد نفتی و روغنیات در میان اقلام وارداتی کشور بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده که ارزش مجموعی آن به یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب ماشین‌آلات، وسایط ترانسپورتی و پرزه‌جات با یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و منسوجات و فلزات و محصولات فلزی در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!