Connect with us

رویداد های اخیر

در میان قربانیان غرق شدن قایق در یونان، افغان‌ها نیز شامل اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۲)

سفارت افغانستان در ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد که درمیان جان باختگان حادثه اخیر غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل یونان، شهروندان افغان نیز شامل اند.

این قایق که گفته می‌شود بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ سرنشین داشت روز چهار شنبه هفته گذشته در حدود ۸۰ کیلومتری شهر پیلوس در جنوب یونان غرق شد.

تا کنون جان باختن ۷۸ تن و نجات یافتن ۱۰۴ تن دیگر از سوی مقامات یونان تایید شده است.

سفارت افغانستان در ایتالیا از افغان‌ها خواست تا خطر سفر غیرقانونی در «آب های نا امن و کشتی های پرازدحام و نا امن» را نپذیرند.

در بیانیه سفارت آمده است: «ما از مهاجرین و پناهندگان هموطن خود می خواهیم که به شبکه های بین المللی قاچاق به دلیل به خطر انداختن جان خود اعتماد نکنند. علاوه بر این، از آنجایی که شاهد هستیم که تعداد فزاینده‌ای از مهاجرین و پناهندگان این مسیر غیرقانونی آبهای آزاد را انتخاب کرده‌اند، آنها را بیشتر در معرض آب و هوای طوفانی قرار می‌دهد، زیرا سفرها طولانی‌تر می‌شود، به‌ ویژه زمانی که مقصد نهایی ایتالیا باشد.»

رویداد های اخیر

Investing in Afghanistan mines can be profitable for Iranian industry: Qiafeh

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

Qadir Qiafeh, the vice-chairman of the Iranian Chamber of Commerce, has said that several large mining companies have formed a consortium with the aim of entering Afghanistan’s mining sector.

“And an Iranian steel corporation is also making serious decisions to enter Afghanistan’s mining market,” Qiafeh said in an interview with ILNA.

“In the past several years, there have been negotiations between Iran and Afghanistan focusing on mines, and it was about 10 to 12 years ago that two Iranian companies entered Afghanistan’s mines,” he added.

“Investing in Afghanistan can be profitable for the Iranian industry sector, deepen the relations between the two countries and lead to long-term cooperation,” he said.

Continue Reading

رویداد های اخیر

الله گل مجاهد در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

پولیس کابل اعلام کرده است که الله گل مجاهد، عضو پارلمان در حکومت پیشین، در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شده است.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، در صفحه ایکس خود نوشته است که مجاهد در قضیه قتل سعیدالله در ماه حوت سال گذشته مظنون است.

وی افزوده است که تحقیقات قضیه ایجاب می‌کند که آزادی مجاهد محدود باشد و از این رو تصمیم گرفته شد تا صدور حکم محکمه در توقیف به‌سر ببرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ابراز همدردی چندین کشور در پی سیلاب‌های مرگبار در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

در پی جاری شدن سیلاب‌های مرگبار که جان بیش از ۳۰۰ نفر را در ولایت بغلان گرفت، پاکستان، ایران، قطر و امارات متحده عربی با افغانستان ابراز همدردی کرده اند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت و مردم پاکستان بابت تلفات جانی و خسارات گسترده مالی ناشی از بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های ناگهانی در چندین ولایت افغانستان از صمیم قلب تسلیت می‌گوید. پاکستان در این شرایط سخت با مردم افغانستان ابراز همبستگی می‌کند.»

وزارت امور خارجه قطر گفت:« دولت قطر همبستگی کامل خود را با افغانستان بابت ویرانی‌های ناشی از سیلاب‌های عظیم در ولایت بغلان در شمال این کشور که منجر به جان باختن و جراحت افراد شد، اعلام می‌کند.»

قطر بر حمایت اش از افغانستان و مردم این کشور تاکید نموده و آمادگی کامل خود را برای همکاری با مقامات ذیربط در افغانستان به منظور فراهم سازی امکانات برای مقابله با بحران‌ها اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را با مردم افغانستان و خانواده های قربانیان ابراز کرده است.

در همین حال، قونسلگری ایران در شهر مزار شریف گفته است: «ایران مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را از تلفات جانی و خسارت‌های مالی ناشی از سیلاب‌های اخیر در مناطق شمالی افغانستان از جمله در ولایات بغلان و تخار ابراز می‌نماید.»

سرمنشی سازمان ملل متحد نیز همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرد.

انتونیو گوترش گفت: «سازمان ملل متحد و شرکای آن در افغانستان با مقامات حاکم برای ارزیابی سریع نیازها و ارائه کمک‌های اضطراری هماهنگی می‌کنند.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!