Connect with us

رویداد های اخیر

عفو بین‌الملل: پاکستان باید از آزار و اذیت و دستگیری خودسرانه پناهجویان افغان دست بردارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۲)

سازمان عفو بین‌الملل با نشر گزارشی روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی پناهجویان از دولت پاکستان خواست تا فورا دستگیری و آزار و اذیت خودسرانه پناهجویان افغان را متوقف کند.

این سازمان در گزارش خود گفته است که در سال‌های اخیر، افغان‌ها در پاکستان در معرض بازداشت‌های خودسرانه و تهدید به اخراج بوده اند. به دلیل تاخیر قابل ملاحظه در روند ثبت نام، اکثر آنها کارت های ثبت نام را ندارند، مدرکی که به پناهجویان افغان اجازه می‌دهد تا به طور منظم در پاکستان بمانند. بسیاری از آنها با ویزه عادی وارد پاکستان شدند که حالا منقضی شده است.

دینوشیکا دیسانایاک، معاون بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل گفت: «این بسیار نگران کننده است که وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان مورد توجه بین المللی قرار نمی گیرد. از آنجایی که نمی توانند به خانه برگردند یا برای همیشه در پاکستان بمانند، در موقعیتی قرار می‌گیرند که هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد. وضعیت حقوقی مبهم و پروسه های سخت برای پناهندگی یا جابجایی در کشور ثالث آنها را آسیب‌پذیرتر کرده است.»

طبق گزارش، افغان‌هایی که به دنبال پناهندگی هستند، هنگام تلاش برای دریافت مدرک ثبت نام از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان باید یک پروسه طولانی را سپری کنند. در کنار تاخیر در تمدید ویزه از سوی دولت پاکستان، تاخیر در دریافت مدرک ثبت نام، آزار و اذیت پولیس و اخاذی سایر مقامات را آسان تر می کند، اقداماتی که در سراسر پاکستان گزارش شده است، از جمله در سند، کراچی، پیشاور، چمن، و کویته.

افغان‌هایی که مدارکی برای اثبات وضعیت قانونی خود ندارند، نمی‌توانند شغل رسمی داشته باشند و اغلب در مشاغل کم‌ درامد کار می‌کنند و در معرض استثمار قرار دارند.

بدون کارت ثبت نام یا ویزه، دریافت سیم کارت یا ایجاد حساب های بانکی نیز دشوار است که این امر مانع دریافت پول افغان ها از اقارب خود می‌شود. مالکان خانه نیز از وضعیت پناهجویان سوء استفاده می کنند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل همچنان آمده است که بسیاری از تازه واردان باید به مرز سفر کرده و رسماً پاکستان را ترک کنند تا ویزه خود را تمدید کنند که این امر می تواند پرهزینه و خطرناک باشد. دو نفر از مصاحبه شوندگان گفتند که مرزبانان قبل از اینکه به آنها اجازه عبور از مرز را بدهند، با وجود داشتن ویزه معتبر، رشوه می خواستند.

سازمان عفو بین‌الملل از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواست تا ثبت ‌نام و بررسی درخواست‌های افغان‌هایی را که به دنبال وضعیت پناهندگی در پاکستان هستند، تسریع بخشد. این سازمان همچنان از دولت پاکستان خواست تا دستگیری خودسرانه و آزار و اذیت پناهجویان افغان را متوقف کند.

رویداد های اخیر

څار: تصویب گزارش ملی حقوق بشر افغانستان از سوی ملل متحد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر برای اشتراک در یک نشست بین‌المللی به روسیه دعوت شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

سفیر روسیه در کابل مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا را دعوت کرده است تا در یک نشست بین المللی که قرار است در شهر کازان منطقه تاتارستان کشورش برگزار شود، اشتراک کند.

طبق خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، مولوی عبدالکبیر در دیدار با سفیر روسیه امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) از دعوت به این نشست سپاسگزاری کرده و گفت که روابط میان روسیه افغانستان مهم و دوستانه است و تاجران روسی باید در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود که روابط میان مسکو و کابل به نفع هر دو طرف است و می‌تواند سبب توسعه و ثبات در منطقه شود.

از سوی دیگر، دیمتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، گفته که کشورش آماده است تا در عرصه‌های مختلف با افغانستان همکاری کند و می‌خواهد روابط دوجانبه گسترش یابد.

وی افزود که همکاری‌ها و افزایش تعامل میان امارت اسلامی و روسیه می‌تواند به ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه کمک کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

از اثر سیلاب‌ها در غور صد‌ها خانواده بیجا شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

ریاست امور مهاجرین غور می‌گوید که در نتیجه سرازیرشدن سیلاب‌ها روز شنبه (۱۵ ثور) در این ولایت یک تن جان باخته، دو نفر زخمی شده و بیشتر از ۵۰۰ خانواده بیجاشده‌اند.

این ریاست افزوده که سیلاب‌ها در ولسوالی‌های مرغاب و چهار سده غور رخ داده که بالاتر از ده قریه در ولسوالی مرغاب و شش قریه در ولسوالی چهارسده متضرر شده‌اند.

به گفته این ریاست، ۵۵ باب دوکان، ۱۰ باب منزل مسکونی تخریب و راه‌های مواصلاتی بین دو ولسوالی نیز مسدود می‌باشد.

این ریاست به نقل از میراحمد مصمم، آمر امور مهاجرین غور نوشته که خانواده‌ها از محلات اصلی شان بیجا و در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند ونیازمند فوری کمک‌های اولیه و اساسی می‌باشند.

به گفته احمد مصمم، احتمال خسارات بیشتر نیز پیش‌بینی می‌گردد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!